פגשתי בחורה בסביבות גיל שלושים, דתיה לייט. השתתפנו בסדנה והיא סיפרה על הרצאה ששמעה בנושא זוגיות, ומאד השפיעה עליה כדרך חיים.
המרצה אמר שיש הבדל קיצוני בין גבר לאישה. היא רוחנית והוא ארצי. הוא דיבר על סולם יעקב ואמר שהוא רואה את הגבר בתחתית הסולם ואת האישה למעלה, וזאת משום עליונותה הרוחנית של האישה. כדי שיהיה קשר בין הגבר והאישה צריך היה למעשה שכל אחד מהם יעשה חצי הדרך לכיוון בן/בת זוגו. אבל אם אישה רוצה את הגבר, כדאי שלא תחכה שיתקדם לעברה, אלא עליה לרדת לארץ ולהעלות אותו משם אליה. עליה למשוך את הגבר בדברים האהובים עליו ולעשות למענו כל שיבקש, אפילו אם אלה דברים שלא כל כך מוצאים חן בעיניה. לרדת לארץ פרושו להסכים לתאוות ולרצונות ארציים גם אם הם לא הכי מוסריים. לדבריה, המרצה אמר שזו הדרך של היהדות. הוא הביא לדוגמא את אסתר המלכה שכדי למשוך את אחשוורוש פיתתה אותו ועשתה עליו מניפולציות והסכימה לכל מה שרצה, כי כך משיגים את הגבר שרוצים. ושתי מאידך משולה ללילית, השטנית, כי היא העזה להגיד למלך "לא".
הקשבתי לבחורה ולא האמנתי למשמע אזני. בחורה צעירה במאה העשרים ואחת עדיין מוכנה לקבל את הדעות השוביניסטיות האלה. זה גם הרגיז אותי.
אני לא חושבת שיש הבדלים קיצוניים בין גברים ונשים כמו מאדים ונוגה, אבל גם אם הם חושבים שהנשים יותר רוחניות והגברים יותר ארציים, מדוע שהגברים לא יטרחו להיות יותר מוסריים כדי להיות ראויים לאישה שהם רוצים?


                                        ערבה בניטה ט7 הכפר הירוק

תגובות

  1. בהתחילה עוד איכשהו עקבתי אחרי ההיגיון, אבל אז הלכתי לאיבוד: דת הרי שואפת להעלות את רמתם המוסרית של מאמיניה. למה שתרד האישה לרמתו? יתכבד ויעלה הוא לרמתה, כפי שכתבת בסוף הפוסט. מהדהד לי בראש הניב 'מעלין בקודש ואין מורידין'. אמנם שם מדובר על עניינים שונים לגמרי, אבל בכל זאת זה נראה לי קצת קשור.

    השבמחק
    תשובות
    1. אפילו הג'נטלמן האנגלי חייב להתעדן לפני שיזכה בלבה של אהובתו..

      מחק
  2. דברי האישה הזו הזויים, כי על פי אורח החיים הדתי נהפוך הוא: הגבר עוסק ברוחניות והאישה עוסקת בעניינים הארציים. מעולם לא הבנתי את הנשים הדתיות שמקבלות שוביניזם קיצוני. כנראה יש להאשים את שטיפת המוח שהן מקבלות מילדותן. להגיון קשה לגבור על שטיפות מוח ודבר זה גם מודגם יפה במערכת הבחירות הזו.

    השבמחק
    תשובות
    1. התרוץ ששמעתי מדוע נשים לא לומדות גמרא זה משום שהן ממילא נולדות רוחניות ואין צורך שילמדו...
      בהחלט סוג של שטיפת מוח כי זה מעבר להגיון...

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה