איך מבדילים?

 כפי שסיפרתי כבר בעקבות החיסונים שקיבלתי התפתח אצלי פירפור פרוזדורים.

אבל מה שקורה אצלי זה שקשה לי להבדיל בין התופעות שאני מרגישה בגלל הפירפור, לבין התופעות שאני מרגישה בגלל חרדה.

כי המצב מדאיג אותי ומפחיד ואני מרגישה חולשה גדולה וכל פעולה שאני עושה גורמת לי לעייפות גדולה שאיתה באה גם תעוקת חזה.
אז ממה התעוקה? מהבעיה בלב, מהעייפות או מחרדה?
התעוקה הזו בכל מקרה לא בריאה ללב.

הקרדיולוג נתן לי כדורים נגד הפירפור שעוזרים רוב הזמן, אבל העייפות והתעוקה לא עברו.

לפני 12 שנה, חלק מכם אולי זוכרים, בעקבות לחצים וחוויות שונות שעברתי ירדתי במשקל בצורה חדה וכאשר הבנתי שהסיבה היא חרדה, קיבלתי כדורים פסיכיאטרים שהוציאו אותי מהבעיה והתחלתי לאכול כרגיל. אחרי שנה נגמלתי מהכדורים ומאז למעט מקרי חרדה קלים, במשך 11 שנים הכל בסדר.

אתמול אחה"צ תליתי כביסה במרפסת. תהליך שכולל כפיפה לפיילה, הרמת הבגד ותלייה שלו על החבל. עם כל בגד שתליתי הרגשתי יותר עייפה אבל המשכתי כי היה לי קשה לקבל שאני לא מסוגלת לעשות אפילו פעולה כזו. כשהרגשתי מאד עייפה שכבתי לנוח ומיד הרגשתי תעוקת חזה מאד מאד חזקה. מפחיד ממש. בהדרגה התעוקה פחתה אבל היא ארכה יותר משעה. ויחד עם התעוקה הרגשתי גם לחץ, סטרס, פחד. זה נמשך עד הערב ועם התחושה הקשה הזו לא נרדמתי עד שלקחתי חצי כדור שינה שנותן ארבע שעות שינה. גם לא הספיק…

הקרדיולוג שלי הפנה אותי להולטר אקג ומסרתי אותו בדיוק לפני חודש, ועדיין לא קיבלתי תשובה. מה שקורה בקופ"ח שלנו זה מאד מרגיז. הם גם הפסיקו לגמרי לענות על טלפונים. הקרדיולוג יצא לחופשה של שבועיים. סדרו לי תור ביום לפני החופשה שלו אבל אז הודיעו שהוא חולה. רופא המשפחה שלי בחופש עד עוד חודש. אין עם מי לדבר.

אני גם לא בטוחה אם ההולטר יתן תשובה נכונה כי דווקא באותו יום היו אצלי אורחים לעבודה על עריכה במחשב ולא זזתי כמעט מהכסא. לא עשיתי שום פעולה שיכולה לגרום לתעוקה וגם לא הייתה לי תעוקה. ככה יצא. אז אני לא בטוחה שהוא יתן תמונה אמיתית. אני לא בטוחה בשום דבר. יותר ויותר לא מבינה מה קורה לי באמת, ויותר ויותר חרדה.

בלי קשר, ומשהו חיובי. בגלריה של בית האמנים בת"א מוצגת תערוכה של חברה שלי, אסתי לוי, ובתערוכה מוצג סרט שעשיתי עליה. 

תגובות

  1. מצער לשמוע. מאחל לך בריאות טובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! בסוף אמצא את המוצא..

      מחק
    2. אסתי, מצב בריאותי שמביא אתו גם חשש הוא באמת מדאיג ולא נעים. אני למדתי (בדרך הקשה) שבמקרים של בעיה קצת יותר מורכבת אני הולכת להתייעצות עם רופא מומחה בתחום פרטי (שבהסדר עם הקופה) כך שאקבל את המענה הכי מהיר והכי מקצועי בתחומו במחיר סביר ואפילו נמוך מאוד. וכן, יש בעיות לא פשוטות ברפואה הציבורית שלנו, עובדה.
      מאחלת בריאות טובה במהרה ושנה טובה טובה

      מחק
    3. אחרי שקיבלתי סוף סוף את תוצאות הבדיקות, פניתי לפרופ' ליעוץ והוא אכן נתן לי להבין בדיוק מה המצב שלי ומה ניתן לעשות. עכשיו אני יותר שקטה כי אני יודעת לפחות מה המצב בדיוק. תודה וחג שמח.

      מחק
  2. OMG - עדיין משתמשת בפיילה?
    בזמני הנשים כיבסו בתוכה כביסה כשהיא מעל הפרימוס, בחיי [כזה זקן אני]. אמ'שלי היתה מתקדמת. מכונת כביסה אבל ללא סחיטה, כל שהיינו צריכים לסחוט אחרי כיבוס באמבטיה, אבל בכל אופן ללא פיילה, ששימשה לרחצת תינוקות :-)
    תראי, בת זוגי החליטה שלא אכפת לה לשלם 150 שח לרופא פרטי, וכך נחסך כל התור הארוך. הרופא הוא מקופ"ח, זה מוכר. כדאי לפנות לחדר מיון, לא?!
    ייאמר, לא סבלתי מאף תופעת לוואי מהחיסון, בת זוגי יום אחד כאבה לה הזרוע.
    הפרעת החרדה שלי לא תקפה לגבי מחלות.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לנו הייתה מכונת כביסה פרימיטיבית (בפוסט הקודם שמתי תמונה) שהיה צריך לסחוט את הכבסים דרך שני גלילים...
      וכתבתי פיילה אבל זו למעשה סוג של קערת פלסטיק שכולם משתמשים בה לכביסה.
      ואיזה מזל יש לך שהחרדות לא מתעסקות עם מחלות. ממש חצי צרה .. :)

      מחק
    2. אז את זוכרת את ההיא הענקית בציפוי אמייל, שהתחיל להתקלף? וייי, איזה זכרונות מתוקים העלית בי, אם כי אני גם נזכר בתורנות הסחיטה. אמי קבעה תורניות תחזוקת הבית בין ארבעת בניה [ וגם לימדה לתפור כפתורים, לגהץ - חחח] ואחת מהתורניות היתה עזרה בסחיטת הכביסה.

      מחק
    3. מיומנויות חשובות...
      שנה טובה!

      מחק
  3. השארתי תגובה בבלוג המקביל, ונזכרתי לשאול רק עכשיו: איפה את מעדיפה שאגיב, פה או שם? לי זה לא באמת משנה.
    רק בריאות, ושנה טובה!

    השבמחק
    תשובות
    1. הכי חשוב שאוכל ללחוץ על הקישור למקום של התגובה כי פה לחצתי על הקישור והגעתי להודעה שהתגובה לא פה ..

      מחק
  4. כל מה שאת מתארת, נשמע כמו משהו שמגביר את חוסר השקט ואת החרדה..
    וגם זה שהרופא דחה אותך בלך שווב ולא קבלת את התוצאות בזמן - מרגיז מאד..
    אז מצד אחד אולי זה אומר שאין שום דבר דחוף אבל מצד שני - זה לא ראוי והשירות לא טוב..
    מקווה שתמצא לך הרך שבה תוכלי לחזור לאיזון פנימי ולשקט ושעניין הפרפורים יפתר גם.
    שנה טובה לך, יקירה

    השבמחק
    תשובות
    1. עדיין אין תוצאות להולטר. יותר מחודש, זה לא משהו שצריך לקרות כשאנשים מחכים לתשובות כדי לדעת איך לטפל. וזה לא קשור לכך שהדבר דחוף או לא, זו דרך ההתנהלות שלהם. בקשר לרופא, הוא לא דחה, הוא היה חולה ואחר כך יצא לחופש. חוסר מזל. בסך הכל כמו שכתבת, הכלמגביר את חוסר השקט והחרדה. אז אני מקווה שאמצא את הדרך בקרוב.
      שנה טובה גם לך יקירה.

      מחק
  5. אכן גם חרדה יכולה להיות הסיבה לתסמינים שאת מתארת. גם אני שמתי לב שמאז הקורונה, השירות בקופת חולים בעניינים שמחוץ לקורונה יגע (בלשון המעטה). אז אם זה מציק, אז אולי שר"פ זה התשובה.
    שנה טובה ובריאות
    קנקן

    השבמחק
    תשובות
    1. שנה טובה גם לך! ובריאות, בריאות, בריאות!

      מחק
  6. את מתארת תופעות שמאד מזכירות תופעות שעברו ועוברות עלי.
    אני נוטלת כדורים פסיכיאטריים שאחת מתופעות הלוואי, הם בדיוק הסימפטומים שאת מתארת. אז מה לעשות? לקחת או לא?
    אני יודעת שברגע שאני מרגישה לא טוב החרדה משתלטת ואני משתדלת לעשות נשימות או מחליטה שהיא לא תגרור אותי לחרדה מוגברת.
    עברתי בדיקת הולטר במשך חודש תמים "ולמזלי", פעמיים הוא לא היה תקין. פעם התנתק כל הזמן ופעמים לא הצלחתי לשדר להם בזמן אמת, כי הייתי בדרך והשידור נעשה בזמן מנוחה. בקיצור התייאשתי ולא ניסיתי בדיקה אחרת שהיא פחות חדשנית אבל מהימנה.
    לדעתי אם חלילה הבדיקה של ההולטר לא היתה תקינה היו מודיעים לך מיד. הרי יש מי מאבחן את התוצאות ומעביר לרופא או לידיעת רופא מחליף.
    משום מה אני חושבת שיש לזה קשר עם בעיות בעמוד השדרה מלווה חרדה. הצירוף של השניים לא נחמד.
    כשהרגשתי תעוקה בחזה פשוט התייצבתי במחלקה הקרדיולוגית ושם הרופא הזמין ניידת טיפול נמרץ שזה בלבד גרם לי לשקשק. קבלתי כדור מתחת ללשון ועוד כל מיני חולרות.
    אושפזתי לחמישה ימים אבל במח' פנימית. למה? ככה. ושוחררתי. אז אני לא ממש יודעת מה זה היה ולאורך השנים מקבלת את הקרדילוק לפירפורים של העליות.
    מאחלת לך שלווה ובריאות טובה ובעיקר תנסי לשלוט בחרדה ובעת הצורך לא לחשוש מפנייה למח' הקרדיולוגית.
    שנה טובה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי.. אכן, בעיות דומות. היום קיבלתי את התוצאות של ההולטר, אבל אני לא מבינה כלום מה קורה שם... כל מיני אותיות.. בשבוע הבא אלך לקרדיולוג ונראה מה יהיה לו לספר לי. אתמול הייתי אצל נטורופת בתקווה לקבל תרופות טבעיות עם פחות השפעות לוואי. לא קיבלתי שום דבר בשביל הלב, אבל כן תרופות להרגיע ואני מקווה שיעזרו.
      ככל שאני חושבת על המצב שלי, נראה לי שלחרדה יש חלק מאד גדול. בהחלט בקטע של לחץ בחזה, אבל אולי אולי גם בהפרעות הקצב. אני לא בטוחה בזה, אבל חושדת שגם זה אפשרי.
      גם אני הגעתי לבית החולים כאשר היה נדמה לי שיש לי התקף חזק של הפרעת קצב, אבל בסופו של דבר לא נמצא כלום, וסתם הייתי שעות ארוכות במיון ואחר כך במחלקה, פנימית כמובן, כי אין להם מקום בקרדיולוגית..
      לא שמעתי על הולטר של חודש. זה נראה לי מטרד רציני. אז בסופו של דבר בדקו לך את האקג בהולטר? והאם הקרדילוק עוזר? אני ניסיתי אותו אבל אני חושבת שהוא גרם לי לחוסר שינה בלילה ולכן הפסקתי...
      אז שתהיה לנו שנה בריאה יותר, ועל הכל אפשר להתגבר!

      מחק
  7. מעניין שאת כותבת שכאשר שכבת לנוח הרגשת תעוקת חזה חדה. זה בדיוק מה שהיה לאבא שלי. עד כמה שאני יודעת ממנו זה עבר לו אחרי כמה חודשים. אבל אני בטוחה שזו הרגשה נוראית, וזה לבד יכול להכניס לסטרס כל בן אדם באשר הוא.
    אולי כמו שקנקן כתב, כדאי לפנות לשירותי רפואה פרטיים. לפחות שם הדברים זזים הרבה יותר מהר מאשר בקופת חולים (הורג אותי שצריך לחכות לתור למשהו רפואי לפחות חודש! וזה עוד במקרה הטוב.)

    שתהיה שנה טובה ומתוקה ובריאות מעל לכל

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתי אצל נטורופת כדי לקבל תרופות טבעיות. כמובן פרטי. שילמתי לו 900₪!!!
      שתהיה שנה טובה!!

      מחק
    2. כן אני גם חשבתי ללכת לנטורופת רק שחטפתי חום מהמחיר לפגישה ראשונה (כ1000 ש"ח לשעה וחצי-שעתיים). ועכשיו בגלל שאני לא עובדת זו לא הוצאה קלה במיוחד אז בינתיים אני מחכה עם זה.
      התרופות הטבעיות עזרו לך?

      מחק
    3. רק מחר אבקש מהרופא בקופ"ח לתת לי מירשמים לתרופות כי חבל לי לשלם. אני מקווה שבשבוע הבא יהיו לי כבר. אני לא מבינה למה הנתורופתים מרשים לעצמם לגבות סכומים כאלה. עם חצי מהסכום הזה הם לא היו יכולים לחיות טוב?

      מחק
    4. הנתורופת שאני בדקתי אצלו הוא גם תזונאי והוא מטפל באמצעות תזונה בהתאם לנסיבות שהגעת אליו.
      אז בפגישה הראשונה הוא מכיר אותך, את הבעיות שיש לך, את מגיעה אליו עם תוצאות של בדיקות דם ואם צריך בדיקות נוספות. ובהתאם לזה הוא יודע מה להתאים לך מבחינת התזונה.
      ואחרי הפגישה הראשונה אם את צריכה פגישות נוספות כל פגישה עולה 500 ש"ח.
      יש מצב שאנשים הולכים לנתורופת רק פעם אחת ולא ממשיכים.
      בכל מקרה המחירים האלה מאוד יקרים כי זה שוק פרוץ שאין עליו פיקוח מי יודע מה. וכל אחד יכול לקבוע את המחירים שלו.

      מחק
    5. הנתורופת שלי לא הציע לי כמעט שום דבר בנושא התזונה כי אני אוכלת מאד בריא. הוא רק הוסיף לי מגנזיום ואני לא חושבת שזה מה שיגרום לי להחלים. בקיצור נשארתי בערך עם מנ שהיה לי ופחות 900₪.....

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה