האם שמעתם על בוקסרפינג?
היוזם של הבוקסרפינג, רז ספקטור, חזר לארץ אחרי כמה שנים בחו"ל וחיפש חברים. הוא חשב שדרך ספרים אפשר לפגוש אנשים חדשים. הפורמט של הבוקסרפינג כולל פגישה בבית פרטי של מארח/ת. מוזמנים שמונה אנשים שלא הכירו קודם לכן, ומנחה. המנחה בוחר מראש נושא והאנשים מתבקשים להביא קטע ספרותי או שניים באותו נושא. נהוג גם להביא קצת כיבוד. 
הבוקסרפינג התחיל לפני כחמש שנים, ואני הצטרפתי לפני כשלוש שנים וכבר השתתפתי בעשרות סרפים. תמיד מגיעים אנשים שאוהבים לקרוא, שיש להם דעה על מה שהם קוראים, אנשים חושבים, וכמעט תמיד אנשים מאד נחמדים. הפגישות תמיד לא צפויות. אינני יודעת מי יגיע, אינני יודעת איזה קטעים יביאו, ואינני יודעת איזו דינמיקה תתפתח. לפעמים מתפתחת שיחה מאד אינטימית, לפעמים שיחה מעמיקה, לפעמים שיחה הומוריסטית. הכל אפשרי. 
ההרשמה לסרפים היא דרך פייסבוק. גוף כזה צריך רשת חברתית שתשמש לדיווח, הרשמה, והעברת אינפורמציה ופייסבוק מאפשר זאת.
בהתחלה היו מפגשים רק בתל אביב ובחיפה, ועכשיו יש ארגונים חדשים בערים וישובים רבים בארץ. יש ארגון בשרון ויש כארבעה, חמישה מפגשים בחודש. המפגשים נערכים בערב, בדרך כלל מ8-11. בדרך כלל יש יותר נרשמים ממקומות ולכן לא כל פעם שנרשמים מצליחים להתקבל לסרף. משתדלים שבכל סרף יהיה גם מישהו חדש שטרם היה בסרף, ולאלה יש עדיפות.
בשנה האחרונה השמועה על הבוקסרפינג יצאה לשוטט בעולם, וכיום נערכים סרפים באופן קבוע בכמה ארצות בעולם. בנוסף לכך רז יזם פעילות בבתי אבות, ואפילו בבתי מלון.
אתמול ראיתי שרז כתב שהוא מבקש ממישהו שיעזור לו בתכנון וארגון הסרפים בשרון ואני התנדבתי. עכשיו תפקידי לחפש מארחים ומנחים פוטנציאליים ולקבוע תאריכים לארועים. חשבתי שזו עבודה לא קשה אבל מסתבר שזה לא פשוט. אנשים מבטיחים תשובה ולא חוזרים, אנשים קובעים ואחר כך מבטלים וכו'. אבל בסך הכל אני נהנית מהארגון, וגם מהאפשרות להתקבל ליותר סרפים ממה שהייתי מצליחה עד עכשיו.
הקישור לאתר של בוקסרפינג
http://book-surfing.com/
ובוקסרפינג ישראל
https://www.facebook.com/israel.booksurf


תגובות

  1. נדמה לי ששמעתי על זה מידידתנו המשותפת, רותי. עוד לא החלטתי מה בדיוק אני חושבת על זה.
    בהצלחה בתפקידך החדש!

    השבמחק
    תשובות
    1. רותי מנחה בבוק סרפינג, ולכן מיד התקשרתי אליה לשבץ אותה...
      אולי כדאי לך לבוא לפגישה אחת ואז תוכלי לדעת יותר. כמובן שכל סרף שונה מאחרים בגלל שבכל סרף אנשים אחרים, אבל בכל זאת תוכלי להרגיש אם זה מוצא חן בעיניך או לא.

      מחק
  2. נשמע מאד מעניין. וכל הכבוד שהתנדבת לעזור. עבודה מול אנשים - ביחוד תיאומים כאלה - יכולה לתסכל ולהתיש. אנשים לפעמים פשוט לא חוזרים אלייך, ואחר כך עוד באים בטענות למה לא הבאת אותם בחשבון. צריך לדעת להתנהל מולם ברוגע, לא להתעצבן, ולזכור שזה לא אישי נגדך...........

    השבמחק
    תשובות
    1. את לגמרי צודקת. אולי בהמשך אתנהל ביותר רוגע. בינתיים שכשהכל חדש אני די נלחצת וכבר טעיתי. מישהי כתבה שהיא רוצה לארח בשבוע השלישי של אוקטובר וגם ברביעי. אני הבנתי שכוונתה לארח פעמים אבל היא התכוונה לכך שגם הרביעי יכול להתאים. זה פשוט נשמע יותר הגיוני והייתי צריכה לחשוב על זה למרות שהניסוח מטעה.

      מחק
  3. נדמה לי שקראתי על זה פעם בבלוג של ג'ק ג'ונסון, שהוא בחור צעיר בשנות העשרים שלו. באמת תהיתי אם הפרופיל של המשתתפים משקף חתך גילאי וחברתי דומה, או שיש באמת תערובת של אנשים מרקעים שונים. אני יכולה לראות את ה'אפיל' של המפגש סביב קטעי ספרות, אבל אין לי פייסבוק, שלא לדבר על זמן. אשמח לשמוע עוד על המפגשים הללו.

    השבמחק
    תשובות
    1. החתך הגילאי רחב למדי. אני בין המבוגרים, אבל אני בדרך כלל לא המבוגרת היחידה. החתך החברתי די רחב. יש מנהלים ואנשי עסקים בעלי וילות ויש אנשים פשוטים יותר. אבל כולם משכילים, דעתנים, אוהבי ספר. על פוליטיקה כמעט לא מדברים, ואם כן, יש משמאל ומימין. כמעט תמיד אני מאד נהנית מהשיחה שמתפתחת. כמעט תמיד האנשים נחמדים. כמעט שאין מישהו שמשתלט, או נודניק, או משהו כזה...

      מחק
  4. לא קבלתי עדכון על הפוסט, מעניין למה, כי נרשמתי כמנויה.
    נשמע שאת נהנית.
    שנה טובה יקירתי שנה של יצירתיות וצמחיה של בריאות טובה ושלווחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שנה טובה גם לך יקירתי, שתהיה לך שנה נהדרת, חופשיה וכייפית...

      מחק
    2. נזכרתי שקראתי על זה אצל בלוגר בישרא בשם ג'ק גונסון,האמת שלא גיבשתי דעה על העניין הזה ואני גם מוגבל מבחינת יכולת להיות עד שעה 23:00 מחוץ לבית כי אני מתעורר ב0300 לעבודה,אבל אולי כשאצא לפנסיה בעוד שנה וחצי זה יוכל להתאים לי.נראה

      מחק
    3. ברור שהשעות לא מתאימות לך עכשיו. לפי איך שהבוק סרפינג מתפתח עכשיו נראה לי שיש סיכוי גדול שעוד שנה וחצי עדיין יתקיים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה