אני וספורט

 בילדותי שנאתי ספורט. אחותי הצטיינה בספורט ואני הרגשתי שכל זה לא בשבילי. רציתי ללמוד בלט אבל אמא שלי החליטה לרשום אותי לחוג התעמלות ושם ראיתי את אחותי עושה עמידת ידים בקלות, ואת עצמי לא מסוגלת להרים את הרגלים בכלל.

אני עדיין לא אוהבת ספורט אבל אני מבינה שזה חשוב, במיוחד כשהתחילו כאבי גב. כשהתגייסתי ונודע לי שיש לי עקמת, הרופא שאל אם הגב כואב? עניתי שלא והוא אמר שאני לא צריכה לדאוג, מתי שהוא זה יכאב. זה קרה כמובן. התחלתי כל מיני סוגי התעמלות, מחשבת הגוף, פילטיס וכו'.אני מאד אוהבת שחיה וכל פעילות במים ומאד נהניתי מהתעמלות במים. אני גם נהנית מהליכה במיוחד בשעות המאוחרות בערב כי העייפות עוזרת לי לישון. בשלב כלשהו כאשר הגב בכל זאת הציק קיבלתי מפיזיותרפיסט סדרת תרגילי התעמלות עליהם אני לא מוותרת כמעט כל יום.

אבל לאחרונה אחרי הקורונה והפוסט קורונה, אחרי ששברתי חוליה בגב, ואין מה לעשות, גם הזדקנתי, הכושר שלי ירד באופן תלול ואני כמעט לא מסוגלת לעשות כלום. אני עדיין מתעמלת בבית את אותם תרגילים, אני עושה הליכות אבל מאד מאד קצרות, ואני עושה פלדנקרייז. 

אני מאד מקווה שאוכל לחזור לכושר שהייתי, אבל בגיל שלי, עם הפוסט קורונה שלי, מה הסיכויים??

תגובות

  1. כל הכבוד שאת מקפידה גם על התרגילים וגם על הליכה, קצרה ככל שתהיה. עם הפוסט קורונה שלך וההחלמה מהשבר בגב זה לגמרי לא מובן מאליו
    זו אמפיארטי, אגב, לא הצלחתי משום מה להזדהות בגוגל

    השבמחק
  2. תודה, אמפי. אכן, אני עושה ככל יכולתי, אלא שזה מאד מתסכל...

    השבמחק
  3. כל הבוד שאת לא מתייאשת וממשיכה לתרגל

    השבמחק
  4. אין מה לעשות, הגיל מתקדם, הבריאות כבר לא כמו פעם. צריכה להתעודד שאת ממשיכה לעשות ככל יכולתך. יש תרגילים שאפשר לעשות אפילו בשכיבה או בישיבה (באישור פיזיותרפיסט כמובן).

    השבמחק
  5. כל דבר שאת עושה, אפילו מעט, הוא טוב. את הגיל אי אפשר לנצח, אבל אולי תופעות הפוסט-קורונה יתמעטו בהדרגה.

    השבמחק
  6. אני גם עם תופעות של פוסט קורונה, רבות למדיי (הקורונה אצלי הייתה מאוד יסודית) כך שיש לי מושג על מה את מדברת.
    האם שקלת לעשות טיפולים בתא לחץ? זה עוזר לחלק מתופעות הפוסט קורונה... (לי אמרו בהתחלה שזה יעבור אחרי שנה... לא עבר...)
    מאידך מדובר בטיפולים לא זולים בכלל. אם כי יש הבדל במחיר בין בתי החולים (6 בלבד) שמציעים את הטיפולים האלה.
    בכל מקרה אני חושבת שכל סוג של ספורט שאת יכולה לעשות זה טוב. זו הפנסיה של הגוף שלנו ומה שעוזר לשמור עליו עובד ומתפקד בצורה תקינה. עם כל הקושי שיש בזה.
    וכמו שקנקן כתב למעלה, יש לא מעט תרגילים שאפשר לעשות בישיבה או שכיבה, שזה משהו ששווה לנסות אם יש לך את היכולת לזה.

    השבמחק
  7. גם אני לא מתה על ספורט אבל ההתעמלות במים כן תפסה אותי. אני מקווה שתוכלי לחזור לזה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה