מתי הרגשתי לאחרונה שאני מאושרת

 אצלי למושג אושר שני היבטים: תחושה מתמשכת של שביעות רצון כללית ממה שקורה לי וסוג אחר של אושר מתרחש לפעמים מסיבות שונות, ונמשך בערך שניה או שתיים, ויש בו תחושת התרחבות של החזה, וכיף עצום. 
לגבי התחושה הכללית, אני כמו כולם עכשיו מאד מודאגת מהמצב. מודאגת מאד מהחטופים, מודאגת שלממשלה הזו אין לדעתי מספיק דחיפות להחזיר אותם. כועסת על הממשלה הזו שבגללה קרה המחדל הנורא, וכועסת על כך שהממשלה הזו לא מתכוונת להודות באשמה ולהסיק מסקנות, ואני לא רואה איך מזיזים אותה. 

אני משתדלת לראות כמה שפחות  טלוויזיה, משתדלת לעסוק בדברים שיגרמו לי לא להכנס לדיכאון, ומצליחה רוב הזמן איכשהו. אבל להגיד שאני מאושרת מבחינת שביעות הרצון מהחיים שלי עכשיו, ממש אי אפשר.

אבל לגבי האושר הרגעי הזה שבא לפעמים בלי שאדע מתי, זה עדיין קורה לפעמים. אפילו אתמול זה קרה כאשר הקשבתי לקוצ'רטו של שופן, בחלק הראשון. היה שם קטע איטי לירי ואני פשוט הרגשתי שאני מתרוממת ועפה עם המוסיקה. אולי שניה או כמה שניות של אושר עילאי וזה חלף.

רגע כזה קרה לי לפני כמה ימים כשצפיתי בפעם המי יודע כמה  בסדרה של גאווה ודעה קדומה. השחקנית ג'ניפר אלה משחקת את אליזבט והיא משחקת מעולה. היא פשוט נכנסת לתפקיד והיא אליזבט. אני מסתכלת בעיניים שלה, וכאשר יש קטע שבו היא חשה עונג, אני חשה את השמחה הזו. היא פשוט נכנסת בי לכמה שניות ואני מרחפת.

וזה קורה גם כאשר אני מסתכלת על הצפורים בבוקר שמדלגות מענף לענף ומנקרות בפרות הקטנים של העץ ומזמרות בשמחה. הבוקר קריר והנעימות משתררת בגוף ואני שרה עם הציפורים. שניות ספורות והקסם עובר.

בחלומות שלי קורים דברים פחות טובים. בכמה חלומות אחרונים חוזר סיפור של איבוד דרך. כל פעם החלום ממציא סיפור אחר. הלילה הייתי באיזה בניין גדול, נכנסתי בפתח והסתובבתי בבניין אבל לא זכרתי איפה נכנסתי ולא ידעתי איך להגיע חזרה הביתה. 

תגובות

  1. https://hot-membposts.blogspot.com/2023/12/blog-post_08.html

    השבמחק
  2. יופי שיש לך רגעעם של אושר. אני מאוד מזדהה עם מה שאת כותבת עליו ובקרוב אפרסם רשומה עם קצת דימיון לשלך...

    השבמחק
  3. זה טוב שאת מצליחה לזהות מה עושה לך לא טוב. נראה לי שהרבה פעמים רק הצעד הזה הוא מאוד לא מובן מאליו.
    ואני מצליחה להגיב לך! פעם ראשונה! זה מאוד מוזר. נראה שאפשר להגיב אצלך בבלוג רק אם נמצאים בארץ (גם אצל קנקן זה ככה).
    בהזדמנות זו, גם אכתוב לך שמאוד הזדהתי עם מה שכתבת בפוסט הקודם. עכשיו אני כבר פחות אמוציונלית משהייתי כשרק כתבת אותו, אבל עדיין חשוב לי לכתוב לך את זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני רשומה כעוקבת אחרי הבלוג שלך, אבל משום מה אינני מקבלת הודעות על פוסטים חדשים. אצטרך לחפש מדי פעם... ואני שמחה לתגובה החיובית שלך לפוסט הקודם, כי לא היה לי קל ללכת נגד דעות של אנשים רבים.

      מחק
  4. שונא את החלומות האלה. אצלי זה תמיד בדרכים, תמיד אני יודע לאן אני רוצה, ותמיד מגיע לצד הלא נכון של הכביש, ותמיד נזרק כנראה ליד חולון או ראשון, וזה כאשר אינני ברכבת שדוהרת לשום מקום. :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט חלום לא נעים... מרגישים הקלה כשמתעוררים

      מחק
  5. חשבתי על כך שרגעים של אושר ברי חלוף הם ואילו על אושר אמיתי פשוט קשה לי לכתוב בימים אלה.

    השבמחק
  6. כל כך מזדהה עם רגע האושר בעת הקשבה למוסיקה, לדוגמא או התבוננות בציפורים

    השבמחק
    תשובות
    1. זו אמפי...לא הצלחתי להזדהות לגוגל מהטלפון

      מחק
    2. הי אמפי. אני שמחה שאת מבינה את תחושת רגעי האושר האלה. לא כל אחד מבין..

      מחק
  7. נורא קשה להגדיר אושר. מבינה למה את מתכוונת בנוגע לרגעים הקטנים האלה. אולי הם באמת האושר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הרגעים האלה בשבילי נהדרים, רק חבל שהם כל כך קצרים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה