מקומות לטייל ליד הבית

אני גרה ברעננה ומוטי כבר ציין מקומות יפים לטייל בסביבה שלנו. אוסיף כמה.
במושב בני ציון חרוצים, בקצה המושב יש שמורת טבע אבל כנראה שנמאס לתושבי המקום שבעיקר בשבתות נוהרים לשם כלי רכב רבים. הם שמו כמה סלעים ענקיים וסגרו את הדרך. ניתן עכשיו להגיע לשמורה מכיוון כביש החוף. בעבר היה ניתן לשוטט חופשי בכל השמורה אבל עכשיו סידרו שבילים גדורים כדי שלא ידרכו על הצמחים. יש שם רקפות, כלניות, צבעונים בעונתם וגם אירוס שאינני יודעת לסווג אותו. 

בהוד השרון נפתח לפני מספר שנים פארק אקולוגי שיש בו אגם והמון ציפורים מסוגים שונים וגם המון דגים שהציפורים חוגגות עליהם. על המעקה ישבה יאורית אדישה לגמרי למצלמה שלי.


ישנו פארק מקורות הירקון ליד כפר הבפטיסטים עם בריכת הנופרים היפהפיה.

 



בשמורת נחל פולג היה עד לא מכבר אגם שמשום מה נעלם. עדיין זו שמורה יפה.
הרומאים חצבו מעבר לנחל פולג בסלע וניתן לעבור שם בשביל.


ליד שפיים יש את גן לאומי חוף השרון, לאורך המצוק מעל הים.

יש עוד מקומות יפים, אבל כרגע נזכרתי רק באלה.


תגובות

  1. יופי של מקומות ושל תמונות. מכיר את כולם :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, שיערתי שאתה מכיר גם את המקומות היפים האלו.

      מחק
  2. מקסים! כיף שיש כזה אזור ליד הבית. נראה לי שמעולם לא הייתי שם.
    את ומוטי עשיתם לי חשק לכתוב גם על הטיולים שיש ליד הבית(ים) שלי. מקווה באמת לעשות את זה

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט כל המקומות האלו שווים ביקור, גם מה שאני הבאתי וגם מה שמוטי הביא.

      מחק
  3. תודה על התמונות ועל ההמלצות.

    השבמחק
  4. מכירה את שני האחרונים. במיוחד את פארק חוף השרון.

    השבמחק
    תשובות
    1. היינו בשבוע שעבר בפארק חוף השרון, וסגרו את הכניסה לשמורה, ממש מרגיז. הקיבוצים חושבים שחוף הים שייך להם בלבד.

      מחק
  5. משנות ילדותי ונערותי, כשגרתי לא רחוק ממך (הרצליה), זכורים לי לטובה השלושה האחרונים. אהבתי גם את אפולוניה והחוף למטה. לא הכרתי את השניים הראשונים. תודה על ההמלצה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אפולוניה כבר מזמן הפך לשמורה שיש לשלם בכניסה. בחוף שלמטה היו מפולות חול והכניסה לשם אסורה. חבל.

      מחק
  6. יופי של המלצות, טיילנו ברובם ועשית לי חשק לחזור לטייל בהם עכשיו

    השבמחק
    תשובות
    1. עכשיו עונה נהדרת לטייל, עוד מעט כבר יהיה חם מדי והכל יקמול

      מחק
  7. אני לא מכירה את השמורה שיש ליד בני ציון/חרוצים, אבל אם מדובר בשטח ששייך למושב עצמו, מותר להם לגדר אותו ו/או לא לאפשר כניסה לאנשים מבחוץ.
    ליד קיבוץ חולדה יש את יער הרצל ושם יש את מצפה טל (הוקם ע"י המשפחה ובני הקיבוץ לזכר בנם שנהרג בפעולה צבאית, במקרה גם מהשכבה שלי בביה"ס) וזה מקום מהמם שהמשפחה ומתנדבים מחזיקים אותו. ובגלל שמגיעים לשם אנשים מבחוץ שזורקים זבל ומשאירים את המקום מזוהם ומטונף יש תקופות שהם נועלים ולא מאפשרים להיכנס.
    אני גם גרה ליד יער בן שמן, מקום שאנשים אוהבים לנפוש עם הילדים (וחלקם גם בלי ילדים) והכמויות זבל שמשאירים שם זה פשוט נורא. אנשים לא מבינים שגם אם הם משאירים זבל ופסולת בפחים או בשקיות ליד הפחים יש במקום הזה חיות בר שיקרעו ויפזרו את כל זה לכל עבר.
    אנשים לא מבינים שהם צריכים לקחת את הזבל והאשפה שלהם איתם ולא להשאיר אותה במקום שבו הם היו.
    שמעתי שהפארק האקולוגי בהוד השרון ממש מקסים.
    יש גם פארק ממש יפה בהרצליה.
    בכלל שמתי לב בשנים האחרונות יש ערים שנותנות תשומת לב לפארקים, סוג של ריאה ירוקה בתוך העיר, שזה בעיני ממש מבורך.

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל שאנשים מלכלכים, אני לא מבינה אותם, הם לא חושבים שיש אנשים שיבואו אחריהם ויצטרכו לדרוך בתוך הלכלוך שהם השאירו...
      מזמן לא הייתי ביער בן שמן וביער הרצל, כדאי להגיע לשם בהזדמנות. תודה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה