מה קורה כשאין רבקו, או הרפתקאותי בתחבורה הציבורית



בסוכות התנדבתי לשמור על החתולה של אחייניתי ולשם כך נסעתי לדרום תל אביב מדי יום, במשך שלושה ימים. ביום הראשון, שהיה חג, מצאתי די בקלות חניה לא רחוק מהבית של אחייניתי, אבל הבנתי שלמחרת, כנראה שזה קשה ולכן העדפתי ביום השני להחנות את הרכב ברידינג ולקחת משם אוטובוס, אבל נאלצתי להוסיף גם הליכה.
ביום השלישי החלטתי לקחת רכבת. הלוא יש עכשיו תחנת רכבת חדשה לא רחוק מהבית שלי. החניתי את הרכב בתחנת הרכבת. עובד רכבת נחמד קיבל אותי בבואי לתחנה והוציא לבקשתי את הכרטיס מהמכשיר. מכיון ששכחתי בבית את הרבקו שלי, הוא אמר שעלי לשלם מחיר מלא. ביקשתי כרטיס הלוך ושוב ושילמתי שלושים שקלים. אולי כבר סיפרתי שמכיוון שטרם השלימו את הנחת פסי הרכבת מרעננה להרצליה, מרחק די קצר, לכן הרכבת נוסעת לתל אביב דרך ראש העין, סיבוב שלוקח במקום עשרים דקות, ארבעים וחמש. כשהגעתי לתחנת השלום יצאתי עם כל זרם האנשים ועליתי במדרגות הנעות. הגעתי לתוך קניון עזריאלי. לא הבנתי מדוע יציאה מתחנת רכבת מובילה לתוך קניון. זרם האנשים התפצל בתוך הקניון ולא היה לי מושג איך לצאת משם. אולי היו שלטים אבל אני לא ראיתי. שאלתי אחד העובדים. "זה היום הראשון שלי לעבודה פה" הוא אמר, "ואין לי מושג.".. העובדת השניה הואילה להפסיק לרגע את שיחת הטלפון שלה והושיטה את ידה בכיוון מסויים. יצאתי מהקניון. אחרי קצת הליכה מצאתי את תחנת האוטובוס. נעזרתי בהודעות ברמקול על שמות התחנות והבנתי מתי לרדת מהאוטובוס.
בדרך חזרה אחרי כעשרים דקות המתנה בתחנה הגיע אוטובוס רב מפרקי גדול. האנשים נכנסו לאוטובוס לכל אורכו וכך עשיתי גם אני. היו שם מכשירים שצריך לשלם בהם, וראיתי שכל הנוסעים שעלו איתי שילמו עם רבקו. על המכשיר ראיתי שיש אפשרות לשלם גם במזומן, אלא שמשום מה הפונקציה הזו לא עבדה, ניסיתי לשאול את הנהג שישב מאחורי מחיצה אם הוא יכול לקבל את התשלום אבל הוא לא ענה. חשבתי שאולי הוא חרש, אבל אז עלה מישהו אחר שגם לא הצליח לשלם במכשיר והנהג אמר לו לנסות יותר מאוחר. באוטובוס המשוכלל הזה לא היה רמקול לשמות התחנות, אבל אנשים אדיבים עזרו לי להבין מתי עלי לרדת. בסופו של דבר לא שילמתי על הנסיעה הזו..
בתחנת הרכבת ניסיתי להכנס עם כרטיס הרכבת שהיה אמור להיות הלוך ושוב אבל המכשיר הודיע על שגיאה. מאחורי היה תור עצום של אנשים שרצו להכנס גם הם לרכבת והתעצבנו עלי ודחקו בי לזוז הצידה. עובדת אדיבה באה לעזרתי ואחרי בדיקה הסבירה לי שהכרטיס שקניתי הוא רק לכיוון אחד, כי בלי רבקו אי אפשר לקנות הלוך ושוב...
זה לא סיפור גדול כי אני בסך הכל תיירת מרעננה שבאה לתל אביב, אבל לתיירים מחו"ל כנראה לא קל אצלינו.

תגובות

  1. זהו! עכשיו זה באמת בבלוגגר :)

    השבמחק
  2. גם אני כאן כדי להגיד שאפו. הצלחת :)

    השבמחק
  3. אוגניה B.logi http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=690765
    קיבלתי עידכון ��

    השבמחק
  4. ישששש!!! הצלחת לפרסם בבלוגגר, וקיבלתי הודעה על כך. איזה יופי!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה