מה מטריד אותי עכשיו



מה שמטריד אותי עכשיו וזה מקום טוב לכתוב עליו, זה הסיפורים על הקורונה. כמו שכתבה עדה בבלוג שלה, יש הרבה דברים לא ברורים ולא מובנים בכל ההתנהלות של משרד הבריאות, ורוה"מ שלנו. מוזר שכולם מדברים על מספרים ולא על אחוזים. נשמע לי ממש הזוי לדבר על 300 חולים בניו יורק ו30 בתל אביב. מה המשמעות של המספרים האלו בכלל? וכפי שעדה כתבה, למספרים האלה אין משמעות גם כאשר לא מציינים את מספר הבדיקות שנעשו. אז לכל זה כבר התרגלתי.
אבל לאחרונה קראתי שיש תחלואה רבה בקרב העובדים הזרים, ומבקשי המקלט. אתמול סתם שוחחתי עם כמה אנשים והם אמרו שהבעיה של הקורונה התחילה עם העובדים הזרים. זה מה שהם הבינו מכלי התקשורת. גם ראיתי כתבה על אוחנה מטייל בדרום תל אביב עם שפי פז, והיא אומרת בשמחה שעוד מעט יהיה פתרון לבעיה של דרום העיר ושל ה"מסתתנים". אני משערת מה סוג הפתרונות שהיא מחפשת. 
דיברתי עם סיגל קוק אביב, אישה שמתנדבת הרבה עם מבקשי המקלט בתל אביב. היא סיפרה שכנראה אשה מבקשת מקלט שטיפלה בחולה בתל השומר נדבקה ממנה, והיא הדביקה כמה ילדים. אבל זה הכל מה שהיה. אוכלוסית מבקשי המקלט צעירה יחסית, התחלואה אצל אנשים צעירים מאד קלה בדרך כלל. קראתי גם שמבקשי המקלט מאד נשמעים לחוק והרחובות ריקים. ראיתי וידאו שהראה זאת. מבקשי המקלט בטוח לא עזבו את הארץ מאז שהם פה, כי הויזה שהם מאריכים כל ארבעה חודשים לא מתירה להם לצאת מהארץ. (דרך אגב, אותם אנשים שאיתם דברתי, ועוד אחרים, לא מאמינים לי שלמבקשי המקלט יש ויזות, ושהם בעצם נמצאים פה כחוק).
לאור העובדה שדיוני הממשלה בנושא הקורונה יהיו חסויים שלושים שנה, מה שנותן לי לחשוב שיש להם משהו להסתיר מאיתנו, ומכיון שראינו את רוה"מ, נשיא המדינה, ושרים רבים מסתובבים ללא מסיכות, כאילו שהם יודעים דברים שאנחנו לא יודעים, לכן אני לא יודעת מה עובדות ומה פייק ניוז. מה אמת וכמה עובדים עלינו. לכן אני חוששת ודואגת שמא מתכננים כבר שעיר לעזאזל. בדרך כלל זה נופל על האוכלוסיה החלשה ביותר שאין לה שום אמצעי התגוננות, ואני מקווה שזה לא מה שיהיה.
בימים האחרונים עושים עשרות אלפי בדיקות, לא רק לחולים אלא מין סקר רוחבי לאוכלוסיות ייעודיות. המקרים החיוביים שהם מוצאים הם לאו דווקא חולים קשה אלא חולים קל או לא חולים בכלל. לכן גם גרף העליה בנדבקים עולה, בעוד שגרף המתים והמונשמים יורד. מה בדיוק היעוד לא ברור לי.

בזמן האחרון אחרי שגנץ ואורלי ועמיר פרץ עברו לשתף פעולה עם ביבי, ההרגשה שלי, שהאדמה נשמטת מתחת לרגליים, ואני פשוט לא יודעת מה קורה ומה יקרה. אני מפחדת שמשהו רע קורה ואני חסרת אונים.

תגובות

  1. לא היה לי מושג שהדיונים חסויים. זה נורא מפחיד אותי...
    אין ספק שקורה משהו מוזר עם התנהלות המדינה מול הקורונה. בארה״ב, עד כמה שהמדינות דפוקה, לפחות ברור שלנשיא יש סדרי עדיפויות שבריאות העם היא לא בראשם. בארץ, הממשלה התחילה בזריעת פאניקה, עברה לסוג של סגר שקר קצר, שיחררה הכל ללא שום פיקוח ועכשיו באים בטענות שאנשים לא ממושמעים, כאילו לא ברור שתפקיד הממשל הוא להסדיר סדר כדי שכל האנשים ינהגו באחריות. גם הקטע בזמנו עם ליצמן שנדבק ונכנס לבידוד אבל לאחרונה, שח״כ ערבי נדבק, הכניסו אותו ועוד ח״כ נוספים, ובריאים, מהמפלגה שלו לבידוד.
    יש לי שכן שהוא פרופסור לפוליטיקה. אשאל אותו מה לדעתו פשר כל הדברים האלה

    השבמחק
    תשובות
    1. גם כשליצמן נדבק הכניסו לבידוד אנשים בריאים שבאו איתו במגע - כולל נתניהו ומנכ"ל משרד הבריאות, בכבודם ובעצמם.

      מחק
    2. אני חושבת שכל ההתנהלות סביב הוירוס הזה מונעת משיקולים שאינם בריאותיים דווקא. אני חושבת שזה שעושים עכשיו עשרות אלפי בדיקות ביום, מביא את התוצאות של עליה בנדבקים. אבל במקביל לכך יש ירידה דרמטית במספר המונשמים, כך שהבדיקות כנראה נעשות לא רק לאנשים חולים, אלא באיזה סקר של האוכלוסיה. לכל זה יש כנראה הסבר פוליטי או אחר...

      מחק
  2. אני בספק אם הם מחפשים שעיר לעזאזל, חוץ מאשר אולי שעיר לעזאזל בתוך המערכת שאותו יוכלו להאשים בהחלטות שגויות. ואולי הם מסתירים את הדיונים כי פוחדים לקחת אחריות על החלטות שלא ברור בינתיים אם היו נכונות או לא. הקורונה לא הומצאה על ידי ממשלת ישראל, ונראה לי שאפשר להאמין למי שאומרים שהיא עלולה להיות מחלה קשה מאוד אצל חלק מן החולים. כל זמן שלא יודעים בדיוק מה ומו, כולם פוחדים. פוחדים להחליט, פוחדים לקחת אחריות, פוחדים לצאת 'לא בסדר'.

    בקיצור, נראה לי שההסבר הוא פחות מפחיד ממה שאת חוששת. אם כי זה לא משפר את מצבנו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושבת שהם זקוקים לשעיר לעזאזל במערכת. הלא המערכת מורכבת מחנפנים ועושי דברו. מה שהוא צריך זה להראות לעם מי האשם. כי המנהיגים לא אשמים וצריך מישהו להפיל עליו את התיק. המחלה עלולה להיות קשה מאד אצל זקנים וחולים, אבל קלה אצל צעירים. את זאת ידעו מתחילת ההתפרצות אצלינו כי זה כבר היה ידוע בעולם. אבל בתי האבות לא זכו להגנה שהיו זקוקים לה הכי הרבה ושם באמת היו המתים והמונשמים. עכשיו כאשר עושים עשרות אלפי בדיקות ביום, נראה לי שרובם של אנשים בריאים או חולים קל, הם יכולים להראות גרף של עליה, אבל הגרף של המתים והמונשמים לא עלה בכלל, אלא ירד.

      מחק
  3. ״אני בספק אם הם מחפשים שעיר לעזאזל, חוץ מאשר אולי שעיר לעזאזל בתוך המערכת שאותו יוכלו להאשים בהחלטות שגויות.״
    יכול להיות, וזה לא פחות מפחיד. אותו שעיר לעזאזל בטוח לא אחד ממחנה הביבי וזה פשוט עוד צעד בחיסול הדמו-דמוקרטיה בישראל.
    הם מסתירים משהו, אחרת אין שום סיבה להפוך דיונים בנושאי בריאות לחסויים, ועוד למשך 30 שנה.
    מה שאני כן מקווה, זה שהדיונים חסויים כי הם מערבים גם את ההעברות הכספים שעשו לראשות הפלסטינית ואת התיאום המוזר שהיה עם העמירויות המאוחדות כדי להעביר סיוע לפלסטין (שאת זה שכחו לתאם איתם).
    היה ברור גם קודם שמספר הנדבקים לא באמת נמוך. ברור שאם אין בדיקות, אין חולים מאובחנים חדשים.
    עוד דבר שמעניין הוא מה עשו עם כל המסכות ולמה ממצב של אכיפה בלתי פרופורציונלית עברו להפקרה מוחלטת.
    אני לא יודעת מה המצב בכל צרפת אבל בפריז יש הגברה מטורפת של האוטובוסים (כל דקה) וגם הנסיעה בהם חינם, חילקו לכולם מסכות, בכל תחנת אוטובוס\מטרו\טראם יש ברז אלכוג׳ל ותמיד תמיד תמיד יש פקחים שמוודאים שכולם עוטים מסכות בתחבורה ציבורית. למה בארץ הם מתנהגים כאילו שהם לא מבינים למה אנשים לא נוהגים באחריות אם אין עליהם פיקוח?

    השבמחק
  4. אתמול ראיינו את רון חולדאי שאמר שהעובדים הזרים נדבקו מאנשים שהם הלכו לטפל בהם (כמו קשישים בבתי אבות). כלומר - הוא אמר כבל עם ועדה שהם לא הגורמים לקורונה, אלא נדבקו מחולי קורונה. לא יודעת עד כמה זה יעזור, מי בממשלה מקשיב לרון חולדאי? אבל לפחות הוא אמר את זה במפורש ובטלוויזיה

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה שרון חולדאי אמר זאת, אבל אנחנו יודעים שמי שרוצה להטות את האמת לא אכפת לו ממילא מה נכון ומה לא...

      מחק
  5. אם לא כאן אז היכן לשפוך את הלב?
    אני לא חושב שמדובר בקונספירציות אלא בבלגן ישראלי...
    עוד לא הגיע הזמן למסקנות ולסיכומים, גם לאור המתרחש בכל העולם וכל עוד אין חיסון או תרופה.
    (אסתי, מה עם הכותרת)?

    השבמחק
    תשובות
    1. בלגן יש בטוח, ונראה שגם הפאניקה מובילה את הפעולות שהממשלה עושה, אבל אני חושבת שיש גם מי שמנצל הזדמנויות כאלה לעשות דברים לא ראויים. אני דואגת למבקשי המקלט שחיים כל הזמן עם חרב מעל לראשם, ובקושי שורדים את התקופה עם האבטלה שהכתה בהם. רק חסר להם שיתחילו שוב עם רעיון הגרוש...
      והוספתי כותרת. תודה.

      מחק
  6. שמעת על זה? נראה לי שזה יעניין אותך
    https://screener.movieseverywhere.net/solidarity-ff/screeners/87/register

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, תודה, כבר קיבלתי את הקישור הזה ונרשמתי. אני ממש מודה לך על המחשבה עלי!

      מחק
  7. אני חרד מאד כמוך ובעצם כולם חרדים היום אבל אני לא מנסה לנחש מה עושים בישיבות ממשלה וסומכת עליהם שהם שומעים מכל המומחים מכל העולם ומחליטים את ההחלטות הכי מתאימות מבחינת כל שלל המון מרכיבי של המצב
    ומכיון שהיתה לי לפני שנתיים דלקת ריאות כתוצאה של שפעת אני נשמרת קצת יותר מכל אחד, וכבר איני בסטטוס של "לי זה לא יקרה"
    ולחשוד כל הזמן במחליטי ההחלטות בלי כל ביסוס לא עושה לי טוב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה