מה בית הספר תרם ומה הזיק

 דבר ראשון שעלי לספר הוא על מורים נהדרים שהיו לי ושינו את החיים שלי.

ראשונה המורה לביולוגיה, נעמיצ'קה. דמות שהשפיעה רבות עלי ועל רבים מתלמידיה לדורותיהם. היא גרמה לתלמידים שלה להתלהב מהלימודים, לרצות לבלות שעות נוספות במעבדה, להתבונן בטבע כל הזמן, לנסות למצוא משהו מעניין להביא לכיתה. כי מה שהיינו מביאים לכיתה, היינו לומדים עליו. לא הייתה תכנית לימודים. נעמיצ'קה לא האמינה בשיטת המגירות, לגמור נושא ולהכניס למגירה. לא. היינו צריכים בכל עת לדעת הכל. כל בחינה הייתה כמו בחינת בגרות, כי בכל בחינה היא הייתה שואלת על הכל. להשוות את מערכת העיכול של הזבוב והפיל, כך למשל. היינו צריכים לדעת את כל השמות הלטיניים של הצמחים. רוב התלמידים שלה המשיכו ללמוד ביולוגיה, כימיה או רפואה. התלמידים שלה לא שכחו אותה והיו מגיעים מהצבא ומהלימודים, נכנסים לכיתה והיא הייתה זוכרת את כולם. אפשר לכתוב עליה הרבה.

לא אהבתי את לימודי הספרות. הרגשתי, כפי שכתבו עוד אחרים כאן, שעדיף לי לקרוא וליהנות מספר ולא לנתח אותו עד אובדן כל כיף ממנו.

גם באנגלית היה מורה נהדר. הרדוף. אני עדיין זוכרת סיפורים ושירים שלמדתי איתו. רק לפני כמה ימים נזכרתי בדניאל וובסטר שנלחם עם השטן ויכול לו, ואפילו זכרתי את שמו של האיכר, ג'בס סטון. הוא גרם לנו לאהוב את האנגלית. כשהזדקן והראייה שלו נחלשה והיה לו קשה לבדוק את הבחינות, היו ילדים שהתנדבו לעזור לו ואף אחד לא עלה בדעתו לרמות ולהעלות ציון...

המורה למתמטיקה טען שציון 10 מגיע רק למורה, והמקסימום של התלמיד יכול להיות 9, אבל הוא גם חשב שמראש בנות פחות טובות במתמטיקה ונתן ציונים בהתאם. אהבתי מתמטיקה אבל שוכנעתי שאני לא מספיק טובה והלכתי למגמה הביולוגית, שלפי מה שראיתם למעלה, לא התאכזבתי...


תגובות

  1. גם אני הגעתי למסקנה שהיחס למקצוע לימודים זה או אחר היה תלוי במורים שהיו לנו.
    אסתי, את יכולה בבקשה להכניס קישור לפוסט בתיבת התגובות בשרביט?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שעשיתי זאת נכון הפעם. אנא הער אם לא כן

      מחק
    2. הוספתי קישור לפוסט שלך, כאן - https://hot-membposts.blogspot.com/2023/06/blog-post_16.html

      מחק
  2. אז בעיקר היו לך מורים נהדרים. אשרייך :)
    אני שנאתי בעיקר גיאוגרפיה וחשבון, אבל קשה לי להאמין שזה בגלל המורים. זה משהו אצלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. הזכרת לי את המורה למתמטיקה ועידכנתי את הפוסט. אבל אני חושבת שלמורים חלק מאד חשוב בתדמית העצמית של התלמיד.

      מחק
  3. יופי שהיו לך מורים נהדרים, חבל שגם כאלה שממש לא... אבל זה כנראה טבעו של העולם
    ותודה שכתבת

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שדברים השתנו במהלך השנים. אולי גם עכשיו יש מורים נהדרים, אבל לא שמעתי על מורים כמו שהיו לי.

      מחק
  4. מורים טובים משפיעים מאד ולאורך שנים. היו לי כמה כאלה. ומורים גרועים עלולים לגרום לתלמיד לסלוד ולהימנע ממקצועות שייתכן שהיינו אוהבים מאד ואף מצטיינים בהם.
    כיף שכתבת ותודה על השיתוף

    השבמחק
    תשובות
    1. עכשיו אני מבינה שאכן הייתי ברת מזל עם המורים שהיו לי. בכלל לא מובן מאליו.

      מחק
  5. המון מתהליך הלמידה תלוי במורה שלך. מורה טוב עושה את המקצוע ומורה גרוע, הורס.
    כמו בכל תחום בחיים, בסוף הכל תלוי באדם שם

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, הכל תלוי בבן האדם, וכנראה שצריך מזל כדי להגיע לאנשים הטובים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה