עורבים

לבן שלי ולמשפחתו דירה עם חלון גדול שפונה למערב. בקיץ אחה"צ השמש מחממת מאד. כדי לגרום לקרני השמש לחזור במקום לחדור, הם התקינו חומר פלסטי על החלון שמבחוץ פועל כמו מראה. הדבר אכן עזר והבית התחמם פחות אבל בבוקר בהיר אחד, בחמש בבוקר,  התעוררו בני המשפחה לקולות של עורבים שבאו לנקר בחלון. העורבים נקרו את החומר הפלסטי וגרמו לנזק. בחוסר רצון קמו בני המשפחה לסלק את העורבים. אחרי מספר פעמים שסולקו, העורבים למדו לא לבוא מוקדם בבוקר, אבל חזרו ובאו אחרי שכל בני הבית יצאו לעבודתם וללימודיהם. באו והמשיכו לנקר.
מה עושים לגרש עורבים? מה לא עושים לגרש עורבים? הם ניסו הכל. רשתות מתכת, דוקרנים, בובה דמויית עורב, דיסקיות מנצנצות, יריעות ברזנט וכל עצה שיכלו לקבל. 
באתי בוקר אחד לצלם את העורבים כדי להכין כתבה בנושא. מכיון שמבפנים הדירה העורבים לא יכולים לראות כי השכבה אטומה, יכולתי לצלם אותם בפעולתם.
כדי ללמוד יותר על העורבים התסתכלתי בגוגל ומצאתי שיש עמותה שנקראת "עורב אוהב". התקשרתי ליו"ר העמותה והיא סיפרה לי שהעמותה כוללת בעצם את עצמה ואולי כמה עוזרים מדי פעם, וגם סיפרה שהיא גרה ליד קרית שמונה, כך שלא אוכל לבוא לראיין אותה. אבל היא אמרה שבעוד כחודש יתקיים בבית משפט השלום בכפר סבא משפט בו אדם תובע אותה תביעת לשון הרע כי כתבה בפייסבוק שהוא רוצח עורבים.
אתמול הגעתי לבית המשפט ושם שמעתי כמה דברים מעניינים. מתברר שיש מספר בעלי חיים, ביניהם העורבים שנחשבים מבחינת החוק, בעלי חיים מזיקים, ומותר לכל אדם להרוג אותם. לא צריך להוכיח שהם הזיקו לו, ניתן לו להתעלל בהם כרצונו. דמם מותר. 
למדתי גם שהעורבים הם העופות האינטלגנטיים ביותר בין העופות. הם מסוגלים להשתמש בכלים, דבר שחוץ מהם רק הפרימטים יכולים לעשות. כאשר עונת ההטלה שלהם הם שומרים על המקום לבל יחדרו לשם זרים, ואם גוזל נופל מהקן ונמצא על הרצפה, הם יתקיפו מי שינסה להחזיק בו. חוץ מזה הם אינם מזיקים.
חבל שלא יכולתי לצלם את המשפט כי הייתה שם דרמה של ממש. השופט ניסה להביא להסכם בין הצדדים בו האחד יפסיק להרוג עורבים, הוא יכול לתפוס אותם ולהחזיק אותם בכלוב ולהאכיל ולהשקות אותם כאשר הצד השני יתחייב לבוא לקחת אותם ולשחרר אותם הרחק מהמקום, ואותו צד גם יתחייב לא לכתוב עליו ליותר בפייסבוק. לי ההסכם נראה הגיוני ונכון, אבל עורך דינו של ה"רוצח" על אף שטען שההסכם מקובל עליו, התנה אותו בדברים בלתי אפשריים, כמו שעורכת הדין תבוא למשרדו באילת לדון בהסכם. כנראה שההמשך של המשפט יתנהל במועד מאוחר יותר, אבל אני כנראה לא אהיה שם.  
ראיינתי את אוהבת העורבים ועורכת דינה שעובדת בהתנדבות.


תגובות

  1. אני מודה שהם נראים לי בדרך כלל מפחידים. אולי יצא להם שם רע בגלל קריאות ה-'קְרַע-קרע' שלהם. אבל לא לגמרי הבנתי למה האיש ההוא הורג אותם.
    מכל מקום, אני מקווה שהבן שלך ימצא פתרון במהרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש משהו מפחיד בעורבים אבל הם כנראה לא מזיקים אלא אם מתקרבים אליהם בתקופת הקינון. גם אני לא הבנתי מדוע האיש הזה הורג עורבים, אולי הוא סתם לא אוהב אותם, והוא יודע שהחוק מתיר את דמם. עורכת הדין אמרה שהחוק שמאפשר לכל אדם להרוג בעלי חיים מסויימים מעודד אנשים להתאכזר לחיות ולענות אותן.

      מחק
  2. איפה היה המשפט אם היא מקרית שמונה והע"וד מאילת???
    יום 1 ירדתי לבטנה החלונות מתחת לבניין שלי וביקשתי חלונות ממוגנים ומסנני שמש "כמו באוטובוסים" אמרתי לו. בתחילה לגלג ובסוף מצא. יש. מאז השמש לא קופחת ומחממת אותי עד בישול ממערב, ובחורף אני לא קופת שם מקור. זה במרפסת האמבטיה

    השבמחק
    תשובות
    1. המשפט היה בבית המשפט בכפר סבא כי התובע ממושב בשרון. ואכן, הפטנט לחלון מצויין ומגן מהשמש, אבל אני מקווה שהעורבים לא יתאהבו בו כמו שאצלינו...

      מחק
    2. אין שם עורבים הכל פנימי. החלון הוא גם מיגוני, כזה שלא צריך להדביק סלוטייפים בעת סכנה

      מחק
  3. מכה גדולה עורבים כאלה, אבל את הצלחת להפוך את התקרית הלא נעימה לסיקור של סוגיה מרתקת. מי ידע שדברים כאלה מגיעים לבתי משפט בישראל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני משערת שבתי המשפט מלאים זוטות. המקרה הזה עניין את השופט, כך נראה לי, כי הוא נתן לעורכת הדין לשאת נאום שלם בזכות הגנה על בעלי חיים. למזלן לא היה שופט שונא בעלי חיים.....

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה