מה שעשה לי חיסון הקורונה

 את חיסון הקורנה פחדתי מאד לעשות. אחרי חיסון השפעת שעשיתי לפני שנתיים הייתי מאושפזת שלושה ימים לייצוב המלחים בגוף עקב הקאות מרובות. יש לי גם שפע אלרגיות. חששתי. שלוש פעמים הלכתי וברחתי, פעם אחת אפילו הפשלתי את השרוול אבל בכל זאת קמתי וברחתי. בסופו של דבר נכנעתי ללחצים מכל הכיוונים, בעיקר מצד הילדים שלי שדאגו לי דאגה כנה. ומשהו נוסף: רציתי להמשיך את ההתעמלות בבריכה שאהבתי כל כך ובלי כרטיס ירוק אין כניסה.

למחרת החיסון הרגשתי רע וכך ארבע ימים נוספים. אחר כך התאוששתי קמעה ויצאתי להליכה קצרה. הספקתי ללכת כעשר דקות, בשביל של עליה מתונה, ופתאם הרגשתי איך הלב שלי דופק בפראות. מעולם לא חשתי דבר כזה. זה היה מבהיל. הלכתי לרופא המשפחה וסיפרתי לו. הוא אמר שכנראה תופעה זו קשורה לדלקת שהחיסון יוצר בגוף, וזו תופעה רגילה ואין מה לדאוג. הוא המליץ לעשות את החיסון השני, אבל גם הפנה אותי לקרדיולוג.

חיפשתי קרדיולוג שיקבל אותי לפני החיסון השני כדי שייעץ לי אם המצב בלב רציני או לא ואם כדאי לעשות את החיסון השני. הוא הפנה אותי לבדיקת אקג בהולטר 24 שעות, בדיקה שלוקח זמן רב לקבל עבורה תור. וגם המליץ שאעשה את החיסון השני. עשיתי. שוב הרגשתי רע כמה ימים ואחר כך קמתי להליכה קצרה. בפעם זו הלב דפק בפראות כמעט לכל אורך ההליכה, וכך גם בימים הבאים. כמעט לאורך כל היום. אני גם חשה חולשה גדולה ואחרי כל מאמץ דפיקות לב מואצות.

התשובה של ההולטר הגיעה: פרפור פרוזדורים. הקרדיולוג הסביר שהבעיה העיקרית בתופעה זו היא סכנה גדולה לקרישי דם שעלולים לנדוד למח. הוא רשם לי תרופה נגד קרישי דם. הוא גם הפנה אותי למרפאה בבי"ח כדי ליעץ לי על טיפול בתופעה. לקחתי את התרופה נגד הקרישה, והתחלתי במינון יותר קטן, מה שבטוח. אחרי שבוע של נטילת רבע המינון, התחיל לי דימום במעיים. הפסקתי את התרופה ורופא המשפחה שלח אותי לבדיקת דם ולרופא גסטרו לבדוק שמא יש לי כיב קיבה או כדומה. הרופא אמר שאני נראית לו חוורת. זה היה מוזר כי איך אפשר להתרשם ממסך טלפון?? בדיקת הדם יצאה תקינה כצפוי.

הלכתי אתמול למרפאת בי"הח. הרופא אמר שפרפור פרוזדורים זו תופעה שאינה חולפת אלא היא מחלה פרוגרסיבית שמתקדמת עם הזמן. הוא אמר שאפשר לקחת תרופות או לעשות פרוצדורה פולשנית של צריבת ורידים בתוך הפרוזדור של הלב. הוא רשם לי תרופה. כשהגעתי הביתה והסתכלתי באינטרנט על התרופה הסתבר לי שתופעת לוואי בשכיחות גבוהה היא אי ספיקת לב. זאת אומרת, כנראה שכדי לתקן משהו בלב, יש סיכויים גבוהים לקלקל משהו אחר בלב.

לגבי הפרוצדורה הניתוחית, הרופא אמר שאחרי הניתוח צריך לקחת כמות גדולה של כדורים נוגדי קרישה, ומכיון שכל הכדורים עובדים באותה שיטה, אין אפשרות לתת לי כדור שלא יעשה לי דמום במעיים. זאת אומרת שאני צריכה לבחור בין תקון פרפור הפרוזדורים ובין מעיים לא מדממים.

מה שקורה לי עכשיו זה שאבדתי לגמרי את האמון ברפואה הקונבנציונלית. אולי רפואה אלטרנטיבית תעזור, בכל מקרה היא לא תזיק כמו הרפואה הקונבנציונלית.

ולבריכה אין לי סיכוי ללכת כבר. מי יודע אם אי פעם בחיי אוכל ללכת. החיסון כנראה גרם לי להיות נכה במחלה חשוכת מרפא. רופא המשפחה הסכים איתי שהבעיה בלב באה כתוצאה מהחיסון. וגם הסכים שעדיף היה, ונכון היה, לתת לי הפניה להולטר, ולא לייעץ לי לקחת את החיסון השני עד שאקבל תשובה. הוא טעה. לפחות הוא ישר מספיק להודות בכך. הוא רופא טוב, אבל לשם הדברת המגפה האיומה, הוא פעל כמצופה לרופא התקופת ההסטריה, להתעלם מכל מצב בעייתי ולהמליץ על חיסון בכל מקרה.

תגובות

  1. אוי! אני ממש ממש מצטערת שזה מה שקרה לך.
    לי אסור להתחסן בחיסון של פייזר.
    אני מכירה המון אנשים שסובלים מתופעות לוואי של החיסון
    אבא שלי עבר אירוע לבבי תוצאה ישירה של החיסון.
    יש לי בת דודה שסובלת מבעיות ניורולוגיות ויש לה נכות בצד אחד של הגוף כתוצאה מהחיסון (בחורה בת 43 אמא לילדים נכנסת ויוצאת מבתי חולים והם לא מוצאים דרך לעזור לה).
    אחיין של חבר טוב של אבא שלי נפטר מדום לב (בחור צעיר בן 21) תוצאה ישירה של החיסון (עשו לו נתיחה אחרי המוות כדי לבדוק)
    ואני מכירה המון אנשים שסובלים מעייפות יתר אחרי החיסון, שזה איך לומר בקטנה.

    נכון שיש אנשים שזה לא עשה להם כלום
    אבל למי שכן, כל אדם זה עולם ומלואו.
    וגם מי שנעשה לו נזק, אין לך אפילו את מי לתבוע על הנזקים.

    מאחלת לך המון בריאות

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    3. תודה תודה. חשוב לי לשמוע שלא רק אני סובלת מבעיות עקב החיסון. התקשורת והרשתןת החברתיות משתיקות לרוב את הנושא.

      מחק
  2. ומה מצבך עכשיו? למה לא תוכלי ללכת לבריכה?

    אני שומעת לא מעט דיווחים על כל מיני הסתבכויות, בדרך כלל הפיכות, אחרי החיסונים. כשאני שואלת רופאים (ושאלתי), בדרך כלל הם עונים לי שהסתבכות עם מחלת הקורונה היא הרבה יותר מסוכנת. על זה כמובן אין לי תשובה. ימים יגידו.

    בכל מקרה - מאחלת רפואה שלמה ומהירה! ממה שהבנתי, יש כל מיני תרופות נוגדות קרישיות, והמבחר אמור לפתור את בעיית הדימומים שסיפרת עליה. מחזיקה אצבעות שימצאו את הסוג והמינון שמתאים לך.

    השבמחק
    תשובות
    1. העייפות והחולשה שלי לא מאפשרים לי להתעמל בכלל.
      ולגבי התרופות הרופא אמר שאמנם יש כמה אבל כולן פועלות באותו מנגנון.
      ותודה על האיחולים. נקווה לטוב...

      מחק
  3. וואו, ממש הצטערתי לקרוא על מה שקרה לך בעקבות חסון הקורונה.
    צער אותי לקרוא כמה חסרי אחריות היו הרופאים שבמקום לבדוק היטב לפני שאת עושה את החיסון השני, שלחו אותך להתחסן ועכשו הם נדהמים מהתוצאות .
    ממש מאכזב לקרוא איך מתנהלת המערכת הרפואית
    וגם מרגיז לקרוא שמי שלא מתחסן - זכויותיו נפגעות..
    אני עוד לא יודעת להגיד עד הסוף מה קרה לנו בעקבות הקורונה, אבל אין ספק שזכויות האדם סבלן מכה קשה בכל הספור הזה..
    מאחלת לך בריאות טובה יותר ומקווה שבכל זאת תוכלי לשוב לבריכה

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתה אווירה של פחד גדול מהקורונה וצורך עצום להתגונן מהדבר הנורא הזה. כך שלא הייתה מחשבה רגועה על האפשרות של נזקים לבריאות. גם לא הייתה שום מודעות לכך, ואם כן, נראה שמשרד הבריאות השתדל להקטין ולצמצם את הביקורת על החיסונים. בעצם זהו חיסון נסיוני שאנחנו היינו שפני הנסיונות שלו, ואפילו לא נוצרה שום פלטפורמה לדיווחים כמו שצריך. כנראה שגם זה בא לשרת משהו. אני מלאה כעס על עצמי שנכנעתי ללחץ ותיסכול גדול, עם פחד מה הולך לקרות לי עכשיו..
      אז תודה על האיחולים.

      מחק
  4. אוי אסתי אני כל כך מצטערת שזה מה שקרה לך בעקבות החיסון. עצוב כל כך שהלחץ שהרופאים היו בו כדי למגר את הקורונה גרמה לפזיזות מה בהתנהלות מולך, ושעכשיו הבריאות שלך פשוט נפגעה, וכנראה בצורה בלתי הפיכה. עצוב גם שמשתיקים מקרים כמו שלך. חשוב שאנשים ובעיקר רופאים יידעו שיש סכנות כאלה. את יודעת שאני בעד החיסונים אבל אני גם מבינה שלא לכל אחד זה התאים. מאחלת לך שבכל זאת יחול איזשהו שיפור ושחייך יוכלו בכל זאת לחזור לאיזושהי איכות ונינוחות. חיבוק

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך אמפי. אני גם מקווה שיהיה שיפור. חיבוק חזרה.

      מחק
  5. מצטער לשמוע אך אני רוצה לעודד אותך. עם תגובה כזו מזל שלא נדבקת בקורונה, משום שאז המצב שלך עשוי היה להיות קטלני וואפילו לא שורדת. אגב, יתכן שבעיות לבביות החלו לקנן לפני החיסונים.
    שנית פרפור פרוזדורים אינו בהכרח בלתי הפיך! אימא שלי לא סבלה משום בעיה לבבית אבל בעקבות הרדמה כללית בניתוח היא פיתחה במהלכו פירפור פרוזדורים קשה והועבר לטיפול נמרץ. היא קיבלה טיפול תרופתי (פרוקור ועוד) בפרוטוקול למשך חצי שנה. במקרים רבים הכל חוזר לקדמותו וניתן להיגמל מהתרופות. וכך היה!!!
    איחולי להחלמה שלמה.
    קנקן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, קנקן. אכן מה שכתבת על אמא שלך היה מעודד. הרופא באיכילוב אמר שהפרפור הפרוזדורים לא עובר, אלא מתחזק עם הזמן. שמחתי לשמוע שזה לא בהכרח כך.
      בקשר לחיסון, עד כמה שאני מבינה, יתכן והפגיעה בלב באה כתוצאה מתגובה אוטואימונית. אם כך יש לי כנראה מערכת חיסון שמגיבה חזק, ולכן יתכן שהייתי שורדת את הקורונה ללא בעיות. אולי...
      ומה שאני יכולה להגיד זה שלא היו לי בעיות לבביות לפני החיסון כפי שלא היו לי שום בעיות בראות, בכליות, בכבד, במרה, ובאף....

      מחק
    2. התגובה לחיסון היא לביטוי זמני של חלבון אחד ממעטפת נגיף הקורונה. לאותו חלבון המערכת החיסונית נחשפת בהדבקה בנגיף והתוצאה פגיעה קריטית במספר מערכות גוף. בין השאר גם פגיעה בשריר הלב (לעיתים גם בתגובה מאוחרת המכונה תופעת פוסט קורונה לאחר הדבקה בנגיף השלם). ולכן סביר מאוד שהייתי עשויה לפתח אפילו תגובה חיסונית חמורה יותר, לו היית נדבקת בנגיף עצמו. כפי שציינתי, מרבית תגובות פוסט הקורונה (ולחיסונים) הם זמניים וחל שיפור עם הזמן. כעת יש לקוות שזה יהיה גם אצלך.

      מחק
    3. תודה רבה! זה מאד מעודד!

      מחק
  6. מצטרפת לאיחולי קנקן ומקווה שבכל זאת בהדרגה הגוף יתאושש ויתגבר על הבעיה.
    בריאות שלמה, במהרה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עכשיו יותר אופטימית. מקווה למצוא פתרון. תודה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה