לנושא החם: אני עם החורף

 עניין התגובות של האנשים לחורף ולקיץ הוא עניין אכן מוזר. אני אישה של חורף ואני לא מסוגלת בכלל להבין איך אפשר לאהוב את הקיץ. בחורף כשקר אפשר להתעטף בסוודר, מעיל, מה שרוצים. בקיץ אפשר להוריד את העור? הלוא אי אפשר לשהות דקה אחת בחום הנורא הזה שבחוץ... כל היום סגורים בבית עם המזגן... ואם כבר מדובר במזגן, יש מקומות שבהם החליטו פשוט להקפיא אנשים וכנראה שהחום עלה להם לראש עד שהם כבר שכחו איזו טמפרטורה נעימה לגוף...

נולדתי וגדלתי בחיפה בכרמל בתקופה שבה לא היו שום מזגנים. לא בבית, לא בבית הספר, לא באוטובוסים ולא באולמות הקולנוע. מקסימום פתחו את הגג בקיץ... אבל לא היה מאד חם חוץ מבתקופת החמסינים. אז אמא שלי הייתה תולה סדינים רטובים על פתחי הדלתות ושפכה מים על הרצפה. גם עכשיו אחי שגר בכרמל לא מדליק את המזגן עד לצהריים כי שם באמת לא כל כך חם. 

אבל כשעברתי לגור במרכז הקייצים הפכו להיות מכה. עכשיו עם ההתחממות הגלובלית זה נעשה ממש בלתי נסבל. עכשיו לשמש יש חוצפה לחמם אפילו בחודשי הסתיו והאביב. אי אפשר לברוח ממנה. היא מקרינה מלמעלה ואני מחכה כבר שיגיע החורף ונוכל להפטר ממנה קצת... בחורף אני אוהבת לטייל. הטבע ירוק. האוויר נקי. יש לי המון אנרגיות וחשק לעשות דברים. בקיץ אני רובצת בבית, ואין חשק לעשות כלום. לפעמים מעיזה להוציא את האף בערב, ולפעמים גם הלילה לח ומהביל ולא נותן מנוח.

אבל למרות כל זאת יש כמה יתרונות לקיץ שאני מרגישה שאני חייבת לציין. הלבוש קל, הכביסה מתייבשת מיד, גלידה זה כיף וגם אבטיח, מנגו, ושאר פרות הקיץ. לשבת על הצוק בלילה ולהביט בים זה חלום...




תגובות

  1. עקרונית גם אני מעדיפה חורף, מהסיבות שציינת. וגם אני תמיד מזכירה איך אימא שלי סגרה בקיץ תריסים (לא חלונות), והבית נהיה מוחשך וקריר. גם כיום אני מדליקה מזגן רק אחר הצוהריים. מעדיפה מאווררים: כל עוד האוויר זז ויש רוח קלה בחדר, אני בסדר. אבל פוחדת ממה שיהיה כאן אם יהיו גלי חום כמו שהיו בקנדה ובמקומות אחרים.

    ומסכימה איתך: אבטיח זה יתרון. והתמונה נהדרת מאוד.

    השבמחק
  2. אצלינו אין משבי אוויר בבית.כנראה עניין של כיווני אוויר. אז טוב לשמוע שאפילו במישור החוף יש מקומות שאפשר להסתדר עם מאווררים.
    וטוב לדעת שלא כולם אנשי קיץ כפי שכבר היה נדמה לי....
    התמונה מסידני עלי ותודה

    השבמחק
    תשובות
    1. משבי האוויר הם בזכות המאווררים. בלעדיהם הלחות עומדת בלי לזוז :(

      מחק
  3. כמוני כמוך. תני לי להתעטף בבגדים חמים ויפים ונעימים בחורף. בקיץ- יצאתי בתחתונים לשפוך זבל ועדיין היה לי חם. חולצה מחזיקה בקושי חצי שעה לפי נשרטבת. אמר לי חבר ממוצא עדתי-דומה: צ'מע אנחנו גברים עם שיערות על הגוף. לנו קשה יותר מלאחרים, ואנחנו מזיעים יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי אתם השעירים מזיעים יותר אבל לפחות אתם יכולים ללכת לזרוק זבל בלי חולצה, מה שאנחנו הנשים מטבע הדברים מנועות מלעשות זאת ... (:

      מחק
  4. איזה כיף שכתבת על זה פוסט אסתי :)
    זה נכון שבקיץ כאשר חם נורא אי אפשר להשיל את העור. ובאמת הולך ומתחמם, ולדעתי גם ככל שאנחנו מתבגרים כך גם קשה לנו יותר עם החום.
    בחורף שלנו, במישור החוף, באמת אף פעם לא נורא נורא קר, לא מגיעים לטמפרטורות מתחת לאפס בדרך כלל, ובכל זאת כאשר קר בארץ הקור ממש חודר לעצמות, הבתים לא בנויים לשמור על החום, ולא תמיד מספיק להתעטף בסוודר אפילו בתוך הבית. מאווררים בהחלט משדרגים את החוויה כשחם, במיוחד מאווררי תקרה (אני שונאת רוח בפרצוף, אבל אין לי בעייה כשזה מגיע מלמעלה). לפעמים הם מייתרים את הצורך במזגן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבן שלי שגר בוורשה אמר שבהשוואה לשם אצלינו הבתים בנויים כאילו אין פה חורף בכלל ושממש קר בבית שלנו בחורף. אז בשנה שעברה עשינו חלונות כפולים בכל הבית ונעשה פחות קר.
      אבל לנסוע לוורשה בחורף לא העזתי אף פעם. הטמפרטורות שם הרבה מתחת לאפס. הייתי בנובמבר והיה קר אבל נהניתי מאד.

      מחק
  5. אני מעדיף קיץ,אני סובל בחורף,ממש סובל ומתבאס מגשם ,ובקיץ משתדל להיות במזגנים.
    טליק

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבינה אותך. אחד הדברים הטובים ששכחתי לציין על הקיץ הוא היום הארוך והאור. אור נותן שמחה. חושך מדכא. זו עובדה. ועדיין עם כל האור קשה לי עם הקיץ.

      מחק
  6. בעבר אהבתי את הקיץ, מאד אהבתי וכל פעם שהכריזו שחם יותר, הייתי בהיי.
    הלחות לא השפיעה עלי, הייתי פעילה ומתיזה על כל הבית מבחוץ עם צינור כדי לרענן את הקירות ובעיקר להריח את האבק הנאנק תחת משקל המים.
    פתאום אני סובלת מאד בקיץ, לא רוצה להוציא את האף והחורף טוב לי יותר, למרות שהאפרוריות לא מתאימה לי והסרבול של הבגדים גם מעצבן.
    אני מעדיםה אותו על לפני הקיץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. יתכן שהסבל שלך בקיץ נובע בין השאר מההתחממות הגלובלית. הכל יותר חם וקשה יותר. ואת צודקת שהקיץ יותר מואר ובהיר ושמח בהשוואה לקיץ האפרורי. אבל עדיין הכף מוטה לכיוון החורף..

      מחק
  7. אני מעדיף את האביב... אבל בין החורף לקיץ אני מעדיף קיץ בין היתר בגלל הסיבות שמנית בסוף

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה