קארמה

 מזמן לא הגבתי או כתבתי פה, ועכשיו כשהתפניתי לכתוב, הגעתי לנושא חם שלא מדבר אלי, אבל גם זו סיבה לכתוב.
אני לא אוהבת דתות, לא שלנו, לא מהמערב ולא מהמזרח. אני לא יודעת אם יש או אין אלוהים, וכשאני מסתכלת בטבע המופלא שאנחנו לא מבינים את אפס קצהו, אני חושבת שאולי קיימת ישות מעבר לנו, בני האדם, אבל אני לא זקוקה לדתות כדי שיסבירו לי או יתווכו לי אותו.
אני מאמינה שיש קשר בין דברים שאני עושה ובין התוצאה של מעשי, אבל במישור הפשוט והישיר ביותר. 
אני משתדלת לנהוג ביושר, לכבד כל אדם, לעזור במידת האפשר, ולהיות אדם טוב כפי שאני מבינה את המושג הזה, כמובן במגבלות הקיימות. 
אני מניחה שמעשיי מביאים תוצאות. מי שמכיר אותי יודע מי אני ומתייחס אלי בהתאם, ואני משתדלת לבחור את חברי שיהיו גם הם טובים כפי שאני תופסת זאת. 
אני משתדלת להיות אדם טוב כי כך אני מרגישה טוב עם עצמי. טוב לי לחשוב על עצמי כאדם חיובי. אני עושה זאת מבלי לחשוב שמשהו יועיל לי, כי אני לא מאמינה שהישות העליונה הזו מתייחסת באופן אישי. 
יש אנשים שחושבים רק על עצמם, ואנשים שחושבים שלמען איזה אידיאל נעלה מותר לעשות מעשים רעים. נראה לי שהם לא יכולים להיות ממש שלמים עם עצמם ולהרגיש טוב עם מה שהם עושים. אבל אולי הם מסוגלים לשכנע את עצמם אחרת. מכל מקום, אני לא חושבת שהם יענשו בידי איזו קארמה, אלא בידי האנשים שהם יפגעו בהם  שינקמו בהם באיזו דרך.

תגובות

  1. הכי צודקת לדעתי. גם אני כזה.

    השבמחק
  2. מסכימה אתך. לא אוהבת את ההתיחסות לגורל, קרמה או "הכל מלמעלה" לא מתחברת. ובלי שום קשר, משתדלת לעשות טוב, עם חיוך ( בדרך כלל) ומודעות עצמית.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן החיוך מוסיף המון, לכוונה, לרצון הטוב, לאווירה, להתייחסות החיובית. והטוב מקבל משמעות עמוקה יותר עם המודעות העצמית.

      מחק
  3. ואולי הרגש שלך כלפי הטבע הוא גם כן רגש דתי כלשהו? לא של דת ממוסדת מוכרת, עם ציוויים ואיסורים, אלא פרשנות אישית שלך?
    כך או כך, נראה לי שאת נוהגת נכון.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושבת שהרגש שלי כלפי הטבע ניתן להגדרה כרגש דתי. זו ההרגשה שהמדע לא מצליח להגיע אפילו לקצה ההבנה של הטבע, ויש בטבע משהו נוסף, עם חוכמה עצומה. למשל נושא הפוטוסינתזה, יצירת מזון, שבלעדיה אין חיים לשום יצור. בני האדם לא יודעים לעשות זאת ולא מבינים איך עושים זאת. רק הצמחים. זו איזו חוכמה עילאית, איך אפשר לקרוא לה אחרת?

      מחק
  4. אני מאוד מסכים עם תפיסת העולם הזאת שלך

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה לקבל תגובות שמראות לי שאינני לבד בדעתי

      מחק
  5. זה שאת אדם טוב התברר לי כבר בפגישתנו הראשונה. לי בניגוד אליך, אין יציבות בתפיסת העולם. אני אדם מאמין, כי האמונה טובה לי. אבל לא יודעת להגדיר בדיוק במה אני מאמינה, כוח עליון הוא משהו ערטילאי ולכן דברים שאינם ברורים לי די צרכם מעוררים בי ספקות.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמונה שלי בכוח העליון באה דווקא מלימוד הטבע. הבנתי שאנחנו בני האדם מבינים מעט מאד. כתבתי בתגובה לעדה על הפוטוסינתזה, ויש לי דוגמאות נוספות. הצדפים שהם חומר קשה וחזק נוצר בים בטמפרטורה נמוכה על ידי בעלי החיים הימיים. בני אדם יכולים ליצר חמרים כאלה רק בטמפרטורות מאד גבוהות. ובטבע אין בזבוז ואין אשפה. רק בני האדם יוצרים כמויות גדולות של אשפה בלתי מתכלה שתכסה את העולם בעתיד.

      מחק
  6. אהבתי את תפיסת העולם שלך ואני יודעת בוודאות שאת אדם טוב :) אני לא יודעת אם יש איזשהו "כוח עליון" אבל כמוך אני מרגישה שגם אם קיים, אין לכך קשר לדתות. תודה שכתבת פוסט בנושא גם אם הוא לא דיבר אלייך.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה

עזה