עזה

לפני מה שאכתוב אני חייבת  להקדים ולומר שמה שהחמ"ס עשו לנו זה זוועה איומה שאין לתאר אותה, שהיא לא
אנושית ומזעזעת.
עם כל זאת ראיתי ביוטיוב סרטונים של מה שקורה עכשיו ברצועת עזה וחשכו עיני.
מאות אלפי נשים וילדים בפאניקה גמורה בורחים מבתיהם.
הצבא שלנו זרק פתקים שאומרים לאזרחים לעבור דרומה, אבל לא ברור לאן, פשוט תברחו.
לפי מה שמדווח מיליון אזרחים איבדו את בתיהם. שלשום היה מספר של 1300 בתים מפוצצים, בינתיים כנראה שיש יותר. דווח על 2700 הרוגים, בינתיים אולי יש עוד.
סגרנו להם את המים ואת החשמל. שיגוועו בצמא?
אסון הומני נורא.
אנחנו גרמנו ועוד ממשיכים.
זה כבר מעבר לנקמה, מעבר להרתעה, מעבר לנסות לחסל את החמ"ס, זה מה שקורה לאזרחים.
אני לא יכולה לסבול את זה. זה יותר מדי נורא.
זו אכזריות איומה.
ואצלינו בטלוויזיה עד כמה שראיתי אין כמעט כלום מזה. סטרילי.
וקרעי אמר שמי שצורך באינטרנט חומר של האויב צפוי לשנה מאסר.
יתכן שיאסרו אותי על הפוסט הזה.
יתכן שאתם תכעסו עלי על הפוסט הזה.
תגידו שאין ברירה.
תגידו שחייבים לחסל את החמ"ס.
לא בא לי אפילו להתווכח על זה. אני לא חושבת שזה נכון, אבל אפילו אם כן, למי יש זכות מוסרית לעשות עוול כזה בקנה מידה כזה? 
ואף אחד מהחברים שלי לא פוצה פה ולא מזכיר בכלל את הנושא.
רק מדברים על כך שעלינו לנצח ולנקום והכל בסדר.
לפחות תסתכלו, תסתכלו בעיניים של הילדים, של הנשים שבורחים, תראו מה קורה שם. אנחנו אחראים לזה.
לא, זה לא בסדר, זה לא בסדר, זה לא בסדר.


תגובות

  1. שמח שיש עוד אדם, נוסף על כמה נוספים, ואני שמח לצרף לך קישורי ווטס אפ לקבוצות שממש פועלות בנדון, שרואה את סבלו של האחר. כשהעזתי לומר משהו שאלו אותי אם אני יהודי. זהו, סכום יהדות 10/23. https://www.gett.com/il/volunteers/

    זקוקים להסעה?
    https://forms.gle/1f6tjjhFH7LqoMBv8

    מעוניינים לסייע בהסעות?
    https://forms.gle/88AN6KMdozEdLBFN7

    השבמחק
  2. כל כך פחדתי שיתקיפו אותי, והנה מצאתי עוד אדם שמרגיש כמוני את סבלם של האזרחים ברצועה. מאד שמחתי.

    השבמחק
  3. לא יאסרו אותך ואני מבין אותך אבל מה החמאס לדעתך חשב שנעשה? היו לנו שלוש אפשרויות עקרוניות: לא להגיב בעוצמה, להפגיז ולפגוע גם באזרחים, להגיב ולהשתדל להמעיט פגיעה באזרחים. הקריאה לאוכלוסייה להתפנות היא ניסיון להמעיט פגיעה באזרחים. ובשתי האופציות הראשונות החמאס בוודאי מנצח. נניח שחלילה את או אני היינו מנהיגי המדינה - מה היינו עושים? לא נראה לי שיש לנו פה הרבה ברירה לצערי

    השבמחק
    תשובות
    1. החמאס כנראה הבינו שנגיב, פשוט כי ככה עשינו בכל הפעמים הקודמות. זה לא הרתיע אותו, וכנראה גם לא ירתיע אותו. חמאס זה רעיון לא אנשים. נוכל להרוג אנשים אבל לא את הרעיון.
      מה הייתי עושה? הייתי עושה משא ומתן. משתדלת להבין מה הצרכים שלהם, משתדלת להבין איך למצוא התנהלות שתתאים לנו ולהם. אם רוצים, אפשר. לפחות כך אני חושבת. אני תמימה אבל אני לא מאמינה שאלימות מביאה לאיזו שהיא תוצאה. אין נצחון במלחמות יש רק הפסד. הפסד של המון חיים.

      מחק
    2. כן, את תמימה. איך אפשר לערוך משא ומתן עם ארגון שאחראי לזוועות שבוצעו ב- 7.10?

      מחק
  4. גם אני חשבתי פעם כמוך. גם אני חושב מוטי כמו שאין לנו הפעם ברירה. בטלוויזיה חסכו מאיתנו את המראות המזוויעים ביותר שחיות האדם האלו עוללו לאוכלוסיה תמימה של ילדים, תינוקות, נשים, זקנים ונכים. אם לא נטפל בזה הפעם באופן יסודי, מדובר בסכנה קיומית שלנו לעתיד. לא ניתן להלחם נגד החמאס שמשתמש בכוונה באזרחים שלו כדי להתגונן ולהמשיך להפוך את החיים שלנו לגהינום. הנדידה דרומה אמורה למנוע פגיעה גדולה יותר באוכלוסיה האזרחית, בפשיטה הקרקעית. המחשבה היא שכל מי שישאר שם הוא חמאסניק הראוי למיתה. בדרום יש אספקת מים, תרופות ומזון והאו"מ אמור להקים שם מאהל זמני לפליטים. הבעיה היא שהחמאס מונע בכוח מהאוכלוסיה האזרחית לנדוד דרומה. ועל כן צריך לחשוב מי בעצם יותר אכזרי לאוכלוסיה האזרחית בעזה, אנחנו או החמאס? ניסינו את שיטת הסבבים ב"פינצטה", ניסינו לשקם את האוכלוסיה ולספק להם עבודה מתוך מחשבה שזה "יאלף" את החמאס. ומה קיבלנו מהם הפעם? מלחמה אכזרית נוסח דאעש, שהם תכננו לפחות שנה. בנוסף יש לנו איום גדול הרבה יותר מצפון. אומר לך את האמת, שאם הוא יתממש - אנחנו נהיה בסכנה קיומית של ממש ובמצב כזה החיים שלנו חשובים יותר, כשמדובר באנחנו או הם. יש גבול לאלטרואיזם בשעת איום קיומי כזה. לאור הנסיבות, זו דעתי, למרות הנטיות השמאלניות שלי - אני חושב שפשוט אין לנו ברירה אחרת (ובתנאי שנעמוד בחוקי המלחמה הבינלאומים). רוצה לקוות שהרע מכל לא יקרה (כי אני לא לגמרי סומך על היכולות הצבאיות שלנו לעומת התחכום המרושע והאכזרי של האויב) ושנדע זמנים טובים יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש סתירה בין אין לנו ברירה, ובין בתנאי שנעמוד בחוקי המלחמה הבינלאומים. כי בינתיים לא עמדנו בחוקים האלו. אני לא חושבת שאפשר לאלף את החמאס, אבל אולי אפשר לנסות להגיע לאיזה משא ומתן איתם. מה שבטוח, האלימות שאנחנו מפגינים בסבב הזה עברה מזמן את המינימום ההומני. להצמיא אנשים למוות? אני חושבת, כפי שכתבתי למוטי שחמאס זה רעיון ולא אנשים. כמה אנשים שנהרוג לא ישנה דבר. יקומו אנשים אחרים. צריך להבין איך להלחם ברעיון של החמאס, ולשם לא ניסינו בינתיים להגיע. לא מראים לנו את הזוועות שעשו לנו ולא מראים לנו את הזוועות שעשינו להם. מלחמה זה לא משהו שיש בו מנצחים. יש בו רק הפסדים. נמאס לי לשמוע את הסיסמה על נצחון. ז סיסמה ריקה ומטעה.

      מחק
  5. העובדה, שאת יודעת שנגיד ש"אין ברירה", איננה הופכת את הטיעון שאין ברירה לטיעון שקרי או לא נכון.
    העובדה, שאת יודעת שיש כאלו שיכעסו עלייך, איננה גורעת מהזכות לכעוס עלייך או מהזכות לחשוב שאת טועה.
    יש את המציאות, שהוכיחה את מה שהיא הוכיחה בכל השנים האחרונות - ויש את האפשרות לחיות בלה-לה-לנד.
    אי אפשר לשרוד בעולם הזה חמושים רק בטוב לב ובמוסריות כמו שלך יש.
    במצב הנוכחי, הילדים התמימים בעזה יהפכו לשאהידים בעוד שנים מעטות - והאמהות שלהם תצהרנה שהן שמחות שהבנים שלהן מתו בתור "שאהיד".
    המלחמה הנוכחית והכל כך זוועתית, היא רק הקש ששבר את גב הגמל. היה צורך לחסל את החמאס בכל אחד מסבבי המלחמה הקודמים - אבל ביבי ה"אסטרטג" וה"מדינאי הדגול" העדיף לחזק את החמאס כדי להחליש את אבו מאזן והרשות הפלסטינית. במילים אחרות: ביבי העדיף להשתמש בתושבי העוטף בתור "בשר תותחים". לכן גם העדיף לסיים כל "מבצע" קודם בעזה ללא הכרעה ברורה וניצחת. עוד "סבב". עכשיו לא נותרה לו ברירה, אלא לצאת למלחמה אמיתית, עד להכרעה אמיתית וברורה.
    קוץ בתחת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה עם הפסקה השנייה. ביבי אכן העדיף להתעלם מהסבל של תושבי העוטף והעדיף לחזק את החמאס במקום את הרשות. אבל אני לא חושבת שאפשר בכלל לחסל את החמאס. כפי שכתבתי למעלה, החמאס הוא רעיון ולא אנשים. לא חשוב כמה אנשים נחסל יבואו עוד אחרים. לא נוכל להרוג שני מליון, אני מקווה לפחות. אז הרעיון שהילדים התמימים יהפכו לשאהידים, פרושה שיש להרוג את כל אזרחי עזה, שני מליון. נראה לך אפשרי? זה הקוץ...

      מחק
  6. מרגישה את הכאב האמיתי שלך אסתי, שגם לי הוא הופך את הבטן, אבל לאור מה שקרה אני מבינה שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אחראים על גורלם של האנשים האלה, שאיפשרו לחמאס להשתלט עליהם ולהשתמש בהם כמגינים אנושיים. אם יש מסקנה אחת שצריך להסיק מהאירועים האלה היא שאנחנו חייבים להסיר מעצמנו את האחריות לגורלם. כמו שראינו, בקושי על עצמנו הצלחנו להיות אחראים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, הם משתמשים באזרחים כמגינים אנושיים. זו אכן בעיה. אבל הפתרון של הרג מזעזע של אלפי אזרחים לא נראה לי נכון. אנחנו חייבים להכנס למשא ומתן איתם. לפחות בשביל השבויים שאי אפשר לעשות משא ומתן כל עוד ההפצצות נמשכות.

      מחק
  7. אסתי, קראי את הכתבה של הפרופסור להיסטוריה אביעד קליינברג, הנחשב לאקטיביסט שמאלני:
    https://aviadkleinberg.com/2023/10/24/%d7%9c%d7%90-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%91%d7%91-%d7%9c%d7%90-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%91%d7%91%d7%99%d7%9d/

    השבמחק
  8. אני לא תולה הרבה תקוות באפשרות למשא ומתן עם חמאס. ניסו כבר כל מיני דברים, ושום דבר ממה שניסו לא עזר. התיאוריה שאם המצב הכלכלי שם ישתפר זה ישפר את המצב הכללי - גם היא קרסה.
    האוכלוסיה של עזה באמת מסכנה וסובלת מאוד, אבל אני לא יודעת איך לעזור להם. בתנאים נורמליים ההנהגה שלהם היא זו שצריכה לדאוג להם, ואיום על שלום האוכלוסיה אמור להרתיע את הנהגתה - אבל באופן פרדוקסלי, בעזה זה הפוך: ככל שהאוכלוסיה מסכנה יותר - חמאס משגשג יותר דווקא בגלל מסכנותה. אין לי מושג איך אפשר לצאת מהפלונטר הזה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרגלי אכילה ומשקל

חוויות הזויות מהמלחמה שהייתה