לנושא החם הקודם, עשרים השנה האחרונות

 בעשרים השנה האחרונות יצאתי לפנסיה והחיים שלי השתנו מהקצה לקצה.
יותר משלושים שנה עבדתי כמיקרוביולוגית. העולם שלי היה העולם הנראה במיקרוסקופ. והנה יצאתי לעולם הרחב ומצאתי שלל דברים שעניינו אותי, למדתי, התפתחתי והפכתי לאדם אחר.
גם לאורך תקופת עבודתי עסקתי קצת בציור, ויכולתי להמשיך ולפתח את הנושא, אבל רציתי לנסות עוד דברים. הלכתי לסדנאות כתיבה ונהניתי, והדבר שהכי אהבתי היה הטלוויזיה הקהילתית. למדתי לצלם, לביים ולערוך. עשיתי סרטים קצרים, מכמה דקות ועד חצי שעה. סרט אחד שעשיתי הוקרן בסינמטק הרצליה, וגם זכיתי בתחרות מטעם סינמטק הרצליה לסרטים קצרים. הטלוויזיה שינתה אותי מאדם שעיסוקו מוגבל במקום ובסביבה החברתית, לאדם סקרן ופתוח לעולם. אם משהו עניין אותי, הייתי מנסה לבקש ראיון אצל אדם שיכול לספר על העניין הזה, ופעמים רבות הצלחתי. זה פתח אותי לנושאים שקודם לא היה עולה בדעתי ללמוד.
זה היה כל העולם שלי עד לפני כחודשיים. אז הוחלט ממשרד התקשורת לקצץ את התקציבים לקבוצות הטלוויזיה וגם עיריית תל אביב החליטה לא להמשיך לתקצב, וכך נזרקתי לחלל שוב.
אבל ידעתי שכאשר דלת אחת נסגרת, נפתחות אחרות. אני לומדת עכשיו AI ויוצרת אמנות עם מה שלמדתי. אין סוף לדברים שניתן ללמוד...
מה שאני עושה כעת גם חשוב לי לאסקפיזם שאני מאד נזקקת לו בתקופה הקשה עכשיו.



תגובות

  1. אני חושבת שזה נהדר שאת לומדת על הזמן דברים חדשים. אני חושבת שזה מאוד בריא גם.

    השבמחק
    תשובות
    1. אומרים שלימוד טוב למוח, אני מקווה שזה נכון, כי הזכרון שלי הולך ונשחק... ותודה על התגובה.

      מחק
  2. כל הכבוד אסתי, לא שוקטת על השמרים, מתפתחת, ממציאה את עצמך כל הזמן מחדש

    השבמחק
  3. נשמע מצוין! המשיכי ללמוד ולהתפתח!

    השבמחק
  4. כיף לקרוא על ההתפתחות שלך. אני ממש מעריצה אותך על היכולת לצאת מהשבלונה שהחיים מכתיבים ולעשות מה שאת באמת אוהבת :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, כן, זה לא פשוט לצאת מהשבלונה של החיים, אבל אני מרגישה שאם לא אעשה משהו משמעותי, שבשבילי זה יצירה, לא אוכל להמשיך לחיות. עד כדי כך. במשך כל השנים היה לי את הדחף הזה, וזה מה שמחזיק אותי בכל הזוועות שקורות עכשיו.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לנושא החם: פסח

לנושא החם: בחירות בחיים

עזה